سامسونگ برای تشخیص باتری سالم نوت ۷ راهکار داده است

0

اگر نوت ۷ خریده‌اید یا یکی از آن خریداران اولیه‌ای هستید که نوت ۷ قبلی‌شان را با یک دستگاه جدید معاوضه کرده‌اند، حتما هنوز هم نگرانید که نکند باتری گوشی مشکل‌دار باشد یا این‌که می‌خواهید مطمئن شوید دستگاهی که در دست‌تان است، هیچ‌گونه مشکلی ندارد. حتی اگر جزو هیچ‌یک از این دو دسته نباشید و صرفا کنجکاو شده‌اید که بدانید دارندگان نوت ۷ چطور می‌توانند راست‌راست توی خیابان راه بروند و نگران منفجر نشدن نباشند، خوب است بدانید راه‌های بسیار ساده‌ای برای مطمئن شدن از ایمنی نوت ۷ وجود دارد. درواقع برای کسانی که دستگاه‌شان را معاوضه کرده‌اند یا به‌تازگی و بعد از اقدامات سامسونگ برای اصلاح گوشی‌های نوت ۷ آن را خریده‌اند، نه‌تنها نگرانی‌ای وجود ندارد بلکه ضمانتی هم برای این عدم نگرانی ارایه شده است. ساده‌ترین راه برای مطئمن شدن، روشن کردن گوشی است.

گفته می‌شود سامسونگ نرم‌افزار گوشی‌های سالم را به‌روزرسانی کرده و در دستگاه‌هایی که سالم بودن آن‌ها تضمین شده، آیکون باتری در نوار بالای صفحه به رنگ سبز خواهد بود. این تغییر کوچک در نگاه اول چندان قابل‌توجه به نظر نمی‌رسد اما در واقع نشان می‌دهد اندروید قابلیت‌های خاصی دارد که شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند می‌توانند از آن استفاده کنند یا نکنند. عوض شدن رنگ در نوار بالایی هم یکی از این ویژگی‌هاست.

هیروشی لاکهایمر، مدیر ارشد بخش اندروید در گوگل در این‌باره گفته است این امکان برای سامسونگ به‌صورت یک استثنا قائل شده است. او می‌گوید: “ما با سامسونگ مذاکره کردیم که در این موقعیت غیرعادی این امکان را برای این شرکت فراهم کنیم.”

دقیقا معلوم نیست این استثنا تا چه زمانی برای سامسونگ لحاظ می‌شود اما به‌هرحال این موضوع فقط درباره‌ی نوت ۷ وجود دارد. پس به‌این‌زودی‌ها نباید منتظر رنگ‌های مختلف در نوار بالای صفحه باشیم.

با این اوصاف اگر نوت ۷ را روشن کردید و آیکون سبز باتری را دیدید، به آن معناست که دستگاه سالم به دست‌تان رسیده است. در غیر این‌صورت لازم است به نمایندگی سامسونگ مراجعه کنید و دوباره تقاضای تعویض دستگاه را بدهید.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.