نقد و بررسی گلکسی A9 نسخه 2016 سامسونگ

0

نقد و بررسی گلکسی A9 نسخه 2016 سامسونگ

سری A سامسونگ برای بخشی از کاربران است که به دنبال گوشی‌های باکیفیت بالا و در حد پرچمداران هستند، اما نیاز به قدرت پردازشی بسیار بالا ندارند. گلکسی A9 نیز بزرگ‌ترین عضو این سری است که به تازگی توسط سامسونگ معرفی شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی فبلت غول پیکر و ۶ اینچی سامسونگ بپردازیم.

سامسونگ برای سال ۲۰۱۶ سه گوشی ای ۳، ای ۵ و ای ۷ را در نظر گرفته بود که به ترتیب ابعادی ۴.۷، ۵.۲ و ۵.۵ اینچی داشتند تا سلایق مختلف را پوشش دهند. این سری با فبلتی غول پیکر با نام ای ۹ (Galaxy A9) کامل می‌شود، گوشی که البته علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر دارای سخت‌افزاری قدرتمندتر نسبت به هم‌خانواده‌های خود است.

این گوشی غول پیکر ترکیبی از فلز و شیشه است و شاید بزر‌گ‌ترین دلیل خرید آن صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی باشد چرا که برای علاقمندان به صفحات نمایش بزرگ و البته کسانی که مدت طولانی را به تماشای ویدیو یا انجام بازی با گوشی خود می‌گذرانند، یک گزینه‌ی خوب به شمار می‌رود. اما این گوشی چه مزایا و معایبی دارد؟ در ادامه به بررسی گلکسی ای ۹ سامسونگ خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی گلکسی A9 نسخه 2016 سامسونگ

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی کوالکام اسنپدراگون 652 با فرکانس پردازنده ۱.۲ و ۱.۸ گیگاهرتز
  • نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل همراه با پنل امولد و تراکم پیکسلی ۳۶۷
  • پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 510
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت با فلش Dual Tone LED و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی
  • اندروید نسخه‌ی ۵.۱.۱
  • ابعاد ۱۶۱.۷ در ۸۰.۹ در ۷.۴ میلی‌متر با وزن ۲۰۰ گرم
  • باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 4.1
  • پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان
  • مجهز به حسگر اثر انگشت و رابط نرم‌افزاری تاچ ویز

طراحی

در اولین نگاه گلکسی ای ۹ شما را یاد گلکسی اس ۶ البته با ابعادی بسیار بزرگ‌تر خواهند انداخت. این گوشی همانند اس ۶ ترکیبی از شیشه و فلز است و کیفیت ساخت عالی نیز دارد. پوشش شیشه‌ی 2.5D در پشت و جلوی گوشی باعث شده تا در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر بدهد.

galaxy a9 samsung

البته این گوشی ارگونومی مناسبی ندارد و کار کردن با یک دست با آن عملا غیرممکن است با این حال کاربری که به دنبال خرید گوشی ۶ اینچی است قطعا به دنبال کار با یک دست یا ارگونومی مناسب نیست. این گوشی با توجه به صفحه نمایش ۶ اینچی خود ابعاد خوبی دارد و بخش عمده‌ای از پنل جلوی گوشی را نیز صفحه نمایش به خود اختصاص داده و حاشیه‌ها به خصوص در لبه‌های سمت راست و چپ گوشی بسیار کم هستند.

از طرفی وزن گوشی نیز کمی زیادتر از حد معمول بوده و در حدود ۲۰۰ گرم است که حتی برای یک گوشی ۶ اینچی نیز زیاد است. با این حال این وزن زیاد را باتری با حجم بسیار بالای ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی توجیه می‌کند و به طور حتم شاید بسیاری از کاربران اندکی وزن بیشتر را به باتری با حجم کم ترجیح خواهند داد. از طرفی تصمیم سامسونگ برای افزایش حجم باتری به بهای وزن بیشتر نیز منطقی به نظر می‌رسد چرا که خریداران این گوشی به طور قطع قصد تماشای طولانی مدت ویدیو یا انجام بازی با این گوشی غول پیکر را دارند و شارژدهی باتری نیز برای آن‌ها امر تعیین‌کننده خواهد بود.

در Galaxy A9 نیز شاهد وجود مشکلاتی مشابه Galaxy S6 هستیم. لیز بودن گوشی جذب اثرات انگشت به خصوص در گوشی با ابعاد بزرگ بیشتر به چشم می‌آیند و اگر وسواس زیادی نسبت به تمیزی گوشی خود داشته باشید مجبور خواهید شد به طور مداوم آن را پاک کنید.

galaxy a9 samsung

سامسونگ در این گوشی همچنان به پورت میکرو یو‌اس‌بی وفادار مانده و از یو‌اس‌بی نوع سی بهره نبرده است. در کنار این پورت، جک ۳.۵ میلی‌متر صدا و اسپیکر تک‌گانه‌ در فریم پایینی گوشی قرار گرفته‌اند. همانند گلکسی اس ۶ شاهد حضور دکمه‌ی پاور در فریم سمت راست و دکمه‌های تنظیم حجم صدا در فریم سمت چپ گوشی هستیم. این دکمه‌های کیفیت بسیار بالایی دارند و فشار دادن ‌آن‌ها بسیار راحت است. البته قرارگیری دکمه‌های تنظیم حجم صدا در بالای فریم سمت چپ گوشی باعث شده تا دسترسی به آن‌ها سخت‌تر باشد و برای تنظیم صدا نیاز به استفاده از دست دوم خود داشته باشید.

این گوشی از دو سیم کارت و درگاه افزایش حافظه پشتیبانی می‌کند. در فریم سمت راست این گوشی شاهد حضور درگاهی برای سیم کارت اول در کنار درگاه افزایش حافظه از طریق حافظه میکرو‌ اس‌دی هستیم. درگاه سیم کارت دوم اما در بخش بالای فریم فلزی گوشی قرار گرفته است.

پنل جلوی گوشی، یک دست مشکی بوده و لوگوی سامسونگ در بالا و دکمه‌ی هوم نیز در پایین آن قرار گرفته است. طراحی این بخش بسیار ساده است و برخلاف سایر گوشی‌های سامسونگ در این بخش شاهد چراغ LED برای نوتیفیکیشن‌ها نیستیم. بخش پشتی گوشی نیز بسیار ساده است و تنها فلش تک‌گانه به همراه دوربین در این بخش قرار دارند. البته دوربین در A9 اندکی برآمدگی دارد که البته این برآمدگی به شدت برآمدگی دوربین گلکسی اس ۶ نیست.

galaxy a9 samsung

به طور کلی باید گلکسی ای ۹ را گلکسی اس ۶ با ابعاد بسیار بزرگ‌تر دانست که به طور کامل همان زبان طراحی را در ابعادی بزرگ‌تر حفظ کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که با توجه به ابعاد بزرگ ۶ اینچی صفحه نمایش نباید انتظار ارگونومی مناسبی از این فبلت سامسونگ را داشته باشد، به خصوص این که وزن آن نیز اندکی بیشتر از سایر فبلت‌های موجود در بازار است.

حسگر اثر انگشت

مانند روال این روزهای گوشی‌های هوشمند سامسونگ، حسگر اثر انگشت گلکسی ای ۹ در دکمه‌ی هوم و در پنل جلوی آن قرار گرفته است. با توجه به ابعاد بزرگ گوشی محل قرار گیری حسگر به نظر نامناسب می‌رسد چرا که در اکثر مواقع لازم خواهد بود تا دست خود را کش دهید تا بتوانید انگشت ثبت شده را روی حسگر قرار دهید.

با این حال این حسگر در شناخت اثر انگشت شما بسیار سریع عمل می‌کند و به نظر می‌رسد عملکرد بهتری نسبت به حسگر مورد استفاده در گلکسی اس ۶ داشته و سرعت تشخیص آن با حسگر گلکسی اس ۷ برابری می‌کند. کافی است دکمه‌ی هوم را فشار دهید تا به سرعت اثر انگشت شما شناسایی شده و قفل گوشی باز شود.

اسپیکر

سامسونگ بار دیگر ترجیح داده تا اسپیکر را در فریم زیری دستگاه قرار داده و از نوع تک‌گانه‌ی آن بهره ببرد. این اسپیکر کیفیت متوسطی داشته و حجم صدای آن نیز متوسط است. البته همان طور که می‌توان از یک گوشی میان‌رده انتظار داشته با بالا رفتن حجم صدا وضوح صدا پایین‌تر می‌آید.

galaxy a9 samsung

البته محل قرارگیری اسپیکرها خوب نیست هر چند بسیار بهتر از پنل پشتی در نسل‌های گذشته است. به دلیل کوچک بودن اسپیکر و محل قرارگیری آن، دست شما به راحتی می‌تواند آن‌ها پوشش دهد.

با این حال سامسونگ هدفون‌ باکیفیتی را در جعبه‌ی دستگاه قرار داده و به همراه گوشی ارائه می‌کند که در مقایسه با رده‌ی قیمتی گوشی، کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توانند علاقمندان به موسیقی را نیز راضی نگه دارند.

البته با توجه به ابعاد بزرگ صفحه نمایش که مناسب انجام بازی و تماشای ویدیو است انتظار داشتیم سامسونگ اسپیکرهای بهتری را در نظر بگیرد اما متاسفانه این بخش یکی از نکات ضعف A9 به شمار می‌رود.

صفحه نمایش

به طور قطع صفحه نمایش ۶ اینچی گلکسی ای ۹ برای علاقمندان به گوشی‌های غول پیکر یک مزیت به شمار می‌رود. این صفحه نمایش روزلوشن فول اچ‌دی داشته و از نوع امولد است. با این که رزولوشن گوشی کمتر از استاندارد این روزهای گوشی‌های اندرویدی است اما نیاز بسیاری از کاربران را پوشش می‌دهد، چرا که شاید برای بسیاری شارژدهی باتری بسیار مهم‌تر از رزولوشن صفحه نمایش است.

البته پایین بودن رزولوشن به معنای ناواضح بودن متون یا شارپ نبودن آن‌ها نیست. به ندرت موردی پیش خواهد آمد که بتوانید در آن پیکسل‌ها را مشاهده کنید یا از عدم وضوح و شارپ بودن متون یا تصاویر،‌ ناراضی باشید. رنگ‌ها در این پنل همانند آنچه که از پنل‌های امولد انتظار داریم اشباع بوده و عمق رنگ مشکی نیز عالی است. اگر اشباع بودن رنگ‌ها و غیرطبیعی بودن آن‌ها باب طبع شما نباشید می‌توانید از بخش تنظیمات صفحه نمایش، نوع نمایش رنگ‌ها را در حالت استاندارد قرار دهید تا رنگ‌های طبیعی‌تر جلوه کنند.

از طرفی روشنایی صفحه نمایش در حالت حداکثر و به خصوص در حالت تنظیمات خودکار بسیار خوب است و به طور قطع مشکلی به هنگام کار با گوشی در زیر نور مستقیم خورشید نیز نخواهید داشت. روشنایی حداقلی صفحه نمایش نیز عالی است و استفاده‌ی طولانی مدت از گوشی در محیط‌های تاریک چشم شما را خسته نخواهد کرد.

galaxy a9 samsung

نرم افزار

سامسونگ در گلکسی A9 همانند روندی که در گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ در پیش گرفته بود، رابط کاربری تاچ‌ویز را بسیار سبک کرده تا شاهد اپلیکیشن‌های بی‌کاربرد و بی‌مورد نباشیم، البته شکل آیکون‌ها همانند گذشته در رنگ‌های متنوع است که تغییر آن‌ها نیز می‌تواند شکل جدیدی به تاچ‌ویز در آینده بدهد.

حال دیگر خبری از منو‌های تو در تو و سردرگم‌کننده، انیمیشن‌های سنگین، بخش‌های رنگ و وارنگ و حتی اپلیکیشن‌های زیاد نیست. دیگر نمی‌توان از گیر افتادن در هزارتوی رابط کاربری تاچ‌ویز شکایت کرد. اما نکته‌ی جالب در مورد این گوشی استفاده از سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱ است که برای یک گوشی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده ناامید کننده است. انتظار داشتیم اندروید ۶ بر روی این گوشی نصب شود. به هر حال سامسونگ وعده داده که بروز رسانی اندروید ۶ برای Galaxy A9 ارائه خواهد شد.

galaxy a9 samsung

ابط کاربری تاچ‌ویز با تبعیت از ظاهر ساده و تخت متریال دیزاینِ گوگل خود را با اندروید آبنبات چوبی هماهنگ کرده است. با کشیدن انگشت به سمت چپ با صفحه‌ی اخبار فلیپ‌بورد روبرو می‌شویم که عناوین خبری مهم در گوشه و کنار جهان را از منابع خبری متنوع نمایش می‌دهد. یکی از ویژگی‌هایی که به زیبایی تاچ‌ویز می‌افزاید، انیمیشن‌های تعبیه شده در این رابط کاربری است که روان بودن و سادگی آن‌ها نه‌تنها آزار دهنده نیست، بلکه حتی کاربر را به استفاده از این گوشی‌هوشمند مشتاق‌تر می‌کند. در مورد لیست اپلیکیشن‌ها بصورت پیش‌فرض آخرین اپلیکیشن‌ دانلود و نصب شده به انتهای لیست اضافه می‌شود، اما می‌توان با انتخاب چینش به شکل‌های دیگری، لیست اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرد.

قابلیت تغییر تم گوشی برای این گوشی نیز در نظر گرفته شده و بوسیله‌ی آن می‌توان رنگ تازه‌ای به گلکسی ای ۹ و رابط کاربری آن داد. ویژگی Multi Window یا استفاده از دو اپلیکیشن بصورت همزمان بر روی یک صفحه در گلکسی ای ۹ نیز وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت می‌توان با کلیک روی Recent Apps لیست اپلیکیشن‌هایی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته‌اند به‌همراه آیکون Multi Window در گوشه‌ی بعضی از آن‌ها دید. با کلیک روی این آیکون اپلیکیشن مورد نظر نیمی از صفحه‌ی نمایش را اشغال می‌کند و می‌توان نیم دیگر را به اپلیکیشن دیگری اختصاص داد یا با کشیدن لبه‌ی بالا یا پایین پنجره‌ی اپلیکیشن و تغییر سایز، بخش بیشتری از صفحه را برای یکی از اپلیکیشن‌ها در نظر گرفت.

galaxy a9 samsung

سامسونگ اجازه‌ی پاک کردن اپلیکیشن‌های پیش فرض خود را به کاربران نمی‌دهد و در عوض می‌توان این اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کرد، اما در سایر اپلیکیشن‌ها، می‌توان با لمس آیکون مربوط به آنها و نگه داشتن انگشت و سپس انتخاب Delete از گوشی پاک کرد. در صورتی که دوست دارید تا برخی از محتویات گوشی خود را از دید دیگران مخفی کنید، سنسور اثر انگشت با قابلیت Private Mode در اختیار شما است تا محتویاتی از قبیل تصاویر و فایل‌های ویدئویی خود را مخفی کنید.

سامسونگ بار دیگر در مسیری صحیح قدم برداشته و رابط کاربری تاچ‌ویز خود را که زمانی بسیار سنگین بود رفته رفته و با گذر هر نسل سبک‌تر می‌کند تا تاچ‌ویز نیز بتواند نظر طرفداران سامسونگ را به سمت خود جلب کند.

دوربین

سامسونگ در نسخه‌ی ۲۰۱۶ از گلکسی ای ۹، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با f/1.9 که مجهز به لرزشگیر اپتیکال نیز شده، بهره برده است. دوربین ثانویه‌ی این دستگاه نیز دارای حسگر ۸ مگاپیکسلی با f/1.9 است. سامسونگ در گذشته نیز نشان داده که دوربین برای این شرکت اهمیت بالایی داشته و گوشی‌های این غول کره‌ای همواره دارای دوربین‌های خوبی بوده‌اند.

galaxy a9 samsung

اپلیکیشن دوربین ای ۹ به راحتی و با دو بار فشار دادن دکمه‌ی هوم اجرا شده و ظاهر آشنایی برای کاربرانی که در گذشته گوشی‌های سامسونگ داشته‌اند، دارد. البته نباید از یک گوشی میان‌رده انتظار داشتن جزئیات نرم‌افزاری مانند نوت ۵ را داشت. در تنظیمات دوربین شاهد بخش Pro نیز هستیم که البته کنترل ابتدایی بر روی بخش‌های جزئی مانند وایت بالانس و ایزو را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین گلکسی ای ۹ در محیط‌ها با نوردهی مناسب بسیار خوب هستند و جزئیات قابل قبولی دارند. داینامیک رنج نیز بسیار خوب است، اما به دلیل پردازش نرم‌افزاری بسیار زیادی که بر روی تصاویر انجام می‌شود، شاهد از بین رفتن جزئیات و عمق تصویر هستیم. به علاوه تصاویر ثبت شده توسط این دوربین از لحاظ رنگ اشباع هستند که هر چند باعث زیباتر شدن تصویر ثبت شده می‌شود اما رنگ‌ها را به صورت طبیعی نشان نخواهد داد.

همان طور که انتظار داشتیم سرعت ثبت تصاویر و نیز جزئیات آن با کم شدن نور محیط، کاهش می‌یابد. البته باز هم به لطف پردازش زیاد نرم‌افزاری نویز تصاویر کم است که البته از طرف دیگر باعث کم شدن جزئیات شده است. در ادامه می‌توانید تصاویر ثبت شده بوسیله‌ی دوربین این گوشی را مشاهده کنید:

در گلکسی ای ۹ امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K وجود نداشته و در این حالت تنها به رزولوشن 1080P با نرخ فریم ۳۰ فرسم در هر ثانیه محدود خواهید شد. کیفیت ویدیو‌های ثبت شده با این دوربین خوب بوده و جزئیات در آن مناسب است.

در حالت کلی دوربین گلکسی ای ۹ با توجه به رده‌ی قیمتی بسیار خوب عمل کرده و اشباع بودن رنگ تصاویر نیز باعث زیبا شدن تصاویر شده است.

بازده و عملکرد

گلکسی ای ۹ به عنوان قدرتمندترین گوشی سری A شناخته می‌شود. سامسونگ برای این گوشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ را در نظر گرفته است که پردازنده‌ای جدید و میان‌رده به شمار‌ می‌رود. این پردازنده دارای چهار هسته‌ی A53 با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی A72 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز است تا به هنگام انجام کارهای سنگین این چهار هسته شروع به کار کنند. سامسونگ برای این گوشی قدرتمند ۳ گیگابایت رم نیز در نظر گرفته است تا مشکلی از بابت فضای رم در این گوشی وجود نداشته باشد.

galaxy a9 samsung

تلفن / تبلت AnTutu 6 LinpackSingle / Multi Quadrant 2.1 3DMarkIceStorm VellamoBrowser / Metal CF Bench v1.3 BaseMarkOS II / Sunspider
Galaxy A9  63589 124.12

283.40

24897 17235 3045

1758

42589 1198
Xperia XA 47399 120.36

265.35

17858 11360 3486

1147

29586 1186
Xperia X 72658 130.25

301.28

28659 19858 3589

2235

46589 1214
LG G5 128459 468.343

532.072

37017 26152 4869

3465

65986 1895
HTC 10 132456 401.25

635.36

35264 24589 4568

3569

64589 1823
Huawei P9 95369 360.35

491.23

31589 19026 5401

2956

48963 1901
Galaxy S7 edge 127589 406.49

624.25

34859 24046 4789

3058

65489 1798
LG V10 55014 128.589

283.524

25695 18423 3489

2189

44598 1152

1021.4

Huawei Nexus 6P 78123 85.37

254.783

29823 26644 4653

2421

 41882 1923

1061.3

Xperia Z5 Premium  59954 245.127480.532 22187 22420  29511286  46757 1540
Nexus 5X 53605 80.687241.228 19207 14438 35611140 31987 12301230.2ms
Galaxy Note 5 82958 610.448778.421 36014 21404 54692545 54810 1820569.0ms
LG G4 57846 349.306

537.155

26333 19494 3884

2180

64188 1722

768.7ms

همان طور که مشاهده می‌کنید این گوشی دارای عملکردی مشابه پرچمداران سال قبل مانند اکسپریا زد ۵، ال‌جی جی ۴و سایر پرچمداران دارد که نشان می‌دهد قدرت پردازشی اسنپدراگون ۶۵۲ دست کمی از قدرتمندترین گوشی‌های سال گذشته ندارد.

این پردازنده در عمل نیز نشان داد که یک پردازنده‌ی قابل اتکا است که می‌تواند از پس تمامی کارهایی که یک کاربر عادی از گوشی می‌خواهد، برآید. انجام بازی در این گوشی نیز در حد راضی کننده است و هر از گاهی افت فریم کمی را در هنگام انجام بازی‌ها شاهد هستیم که البته مورد انتظار نیز بوده است.  به طور کلی اسنپدراگون ۶۵۲ در کنار ۳ گیگابایت رم به طور کامل می‌تواند اکثر کارهایی را که از یک گوشی انتظار دارید به نحو احسن انجام دهد و نتیجه‌ی دلخواه شما را در اختیارتان قرار دهد.

باتری

گلکسی ای ۹ وزنی در حدود ۲۰۰ گرم دارد که حتی برای فبلتی در ابعاد ۶ اینچ نیز این وزن بیشتر از حد معمول به شمار می‌رود، با این حال این افزایش وزن بی‌دلیل نبوده و سامسونگ باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را برای فبلت خود در نظر گرفته است که با توجه به صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی نویدبخش شارژدهی خوب باتری است.

طبق روال همیشه روشنایی صفحه نمایش این گوشی را بر روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری گلکسی ای ۹ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ ۱۷ ساعت و ۱۵ دقیقه دوام بیاورد که این مدت زمانی فوق‌العاده است. به علاوه گلکسی ای ۹ می‌تواند تا ۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

galaxy a9 samsung

برای بسیاری مهم است که بدانند علاوه بر اینکه در طی شبانه روز باتری گوشی پاسخگو بوده یا خیر، چند ساعت صفحه نمایش آن در این مدت روشن بوده و در این مدت چه استفاده‌هایی از گوشی شده است. بهترین معیار برای سنجش زمان روشن بودن صفحه نمایش بخش Screen On Time در تظیمات باتری است. دقت کنید که این مقدار به معنای مدت زمان شارژدهی باتری نیست بلکه نشان می‌دهد که در مدت رسیدن شارژ باتری از صد به صفر چند ساعت صفحه نمایش روشن بوده است.

برای داشتن دید بهتر نسبت به این تجربه، مدت زمان Screen On Time را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. البته این زمان بستگی زیادی به استفاده کاربر از گوشی دارد اما با شرح نوع استفاده‌ی خود از آن سعی خواهیم کرد علاوه بر ایجاد یک استاندارد برای مقایسه در تجریه‌ی واقعی، دید بهتری را نسبت به باتری گوشی‌های هوشمند مورد بررسی به شما بدهیم.

مدت زمان SOT در گلکسی ای ۹ در تجربه‌ی کاری ما با این گوشی در حدود ۷ ساعت به صورت منظم بود. در مدت این ۷ ساعت در حدود ۲.۵ ساعت به تماشای ویدیو نشسته‌ایم، در حدود ۳.۵ ساعت به وبگردی و کار در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان پرداخته‌‌ایم و یک ساعت باقی مانده نیز مربوط به انجام بازی و عکاسی می‌شود. استفاده‌ی بیان شده مجموع استفاده‌ی ما در دو روز کاری بود که نشان می‌دهد تنها یک بار شارژ گلکسی ای ۹ کافی است تا به راحتی دو روز کاری نیمه‌سنگین را شارژدهی کند. البته حتی اگر کاربر سنگین باشید نیز این گوشی برای شارژدهی در طی یک روز مشکلی نخواهد داشت.

به طور قطع باتری گلکسی ای ۹ از نکات قوت آن است و وزن بالای آن نسبت به رقبا را به راحتی توجیه می‌کند. البته این باتری غول پیکر در زمان حدودی دو ساعت نیز شارژ می‌شود و با توجه به پشتیبانی از نسل سوم شارژ سریع کوالکام نیز در زمان نسبتا کمی می‌توانید باتری گوشی را برای استفاده‌ی خود شارژ کنید.

جمع‌بندی

با توجه به اشباع شدن بازار گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با معرفی سری ای قصد دارد کیفیت ساخت بالا را در کنار قدرت پردازشی قابل قبول قرار داده و البته گوشی با قیمت کمتر را وارد بازار کند تا بتواند این بخش از بازار که به دنبال گوشی با قیمت پایین‌تر از پرچمداران هستند اما ظاهر گوشی برای آن‌ها همچنان بااهمیت است را به دست آورد. سری ای نیز ظاهر بسیار خوبی دارد و کیفیت ساخت آن نیز عالی است. همچنین این سری ابعاد ۴.۷ تا ۶ اینچی را پوشش می‌دهد که می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را به سمت خود جلب کند.

در کنار کیفیت ساخت خوب، باید عملکرد مناسب دوربین و البته باتری بسیار قدرتمند A9 را نیز قرار داد تا این گوشی به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده برای علاقمندان به فبلت‌ها تبدیل شود. شاید لیز بودن گوشی و اسپیکرهای نسبتا ضعیف را بتوان نکات ضعف ای ۹ دانست اما با این وجود اگر علاقمند به فبلت‌ها هستید قطعا ای ۹ یکی از بهترین گزینه‌های قابل خرید بازار است.

گوشی گلکسی ای 9 با قیمت حدود ۱.۷ میلیون تومان بزودی  در فروشگاه اینترنتی حامی رایانه  قرار خواهد گرفت

 

نکات مثبت

  • دوربین با عملکرد مناسب
  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • باتری با شارژدهی عالی

نکات منفی

  • لیز بودن قاب پشتی گوشی و جذب اثر انگشت
  • اسپیکرهای ضعیف
  •  اندروید ۵ که حالا قدیمی به نظر می‌رسد

 

 

منبع زومیت

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.