چه عواملی باعث زود تمام شدن حجم اینترنت می شوند؟

0

شاید شما نیز از آن دسته از کاربران هستید که بر میزان و نحوه ی مصرف اینترنت خوب دقت داشته باشید و باز هم حجم شما زود تر موعد تمام شود.در این مقاله میخواهیم نکاتی را آموزش دهیم تا راحت تر و مفید تر بر میزان مصرف حجم خود نظارت کنید.با ما همراه باشید.

1-بازی های انلاین

شاید بهترین مثال ها برای این دسته از بازی ها، بازی محبوب کلش آف کلنز برای گوشی های همراه (Clash of Clans)و وارکرفت (Warcraft) برای ویندوز باشد.محبوبیت بسیار زیادی که این دسته از بازی ها در میان جوانان پیدا کرده اند، سبب طولانی شدن روند بازی و از دست رفتن زمان هنگام استفاده از آن ها شده است، غافل از اینکه در تمامی مدت زمان اتصال به اینترنت،حجم اینترنت نسبتا زیادی در حال تبادل بین سیستم و دیتابیس بازی است.اگر ترافیک ماهیانه اینترنت شما نسبتا محدود و کم است پیشنهاد میکنیم حتما به صورت زمان بندی شده بازی ها را انجام دهید.

بازی های انلاین

2-آپدیت خودکار سیستم عامل گوشی و کامپیوتر و نرم افزار ها

از دیگر موارد مهم ترین موارد بسیار مهم که در بیشتر مواقع بدون آگاه کردن کاربر و به صورت خودکار صورت می گیرد، آپدیت خودکار سیستم عامل است که سهم زیادی در تمام کردن حجم اینترنت شما دارد.در ویندوز ۱۰ این مورد رنگ بیشتری به خود گرفته و به صورت آزار دهنده ای در آمده است که باعث کند شدن سرعت اینترنت و پایان یافتن حجم اینترنت می شود.البته در بیشتر سیستم عامل های محبوب گوشی های همراه مانند اندروید، آپدیت سیستم عامل هرگز بدون آگاهی کاربر صورت نمی گیرد (چون در نهایت به پاک شدن تمامی دیتاهای کاربر منتهی می شود و از این رو کاربر باید در جریان آن باشد) و این مورد بیشتر در مورد سیستم عامل ویندوز صادق است.

عامل نابودگر حجم اینترنت بعدی، آپدیت پنهانی نرم افزارهای کامپیوتر و گوشی همراه است که برای بروز بودن خود، خودخواهانه به مصرف پهنای باند شما می پردازند!مرورگرهای اینترنت از جمله فایرفاکس، تلگرام کامپیوتر و.. بدون اطلاع کاربر خود را به نسخه های جدید تر آپدیت می کنند.بازار ، سرویس های گوگل پلی و… سایر مواردی هستند که در گوشی های همراه به صورت وحشتناکی حجم اینترنت شما را مصرف می کنند.حتما پس از نصب اپلیکیشن های یاد شده و یا اپلیکیشن های مشابه، گزینه آپدیت خودکار این نرم افزار ها را غیر فعال کنید.

آپدیت خودکار سیستم

3-فایل های مدیا در اپلیکیشن های

شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های چت مانند تلگرام، واتساپ، لاین و.. دائما در حال ارسال و تبادل مدیا هستند.وقتی که در گروهی عضو شده ولی پیام های آن را چک نمی کنید، با این حال باز هم حجم اینترنت شما با سرعت زیادی مصرف می شود، چون در هر صورت شما عضوی از آن گروه و یا کانال (در تلگرام) بوده و مدیا ارسال شده درون آن در سیستم شما نیز دانلود می شودحجم موارد دانلود شده برخی اوقات براحتی به چندین گیگ می رسد و می تواند بسیار سریع حجم اینترنت شما را تمام کند.در نظر داشته باشید بسیاری از این اپلیکیشن ها مخصوصا موارد نام برده شده در بالا، گزینه ای برای تعیین شرایط دانلود مدیا دارند که به شما اجازه می دهند تا دانلود خودکار مدیا را غیرفعال کنید.

فایل های مدیا

4-ویدیو های شبکه های اجتماعی

پخش اتوماتیک و بدون پرسش از کاربر موزیک و ویدئو در شبکه های اجتماعی موضوع دیگری است که حجم اینترنت شما را نشانه می رود.این موضوع اگرچه برای کاربران سایر کشورها مورد خاصی به شمار نرفته و در بسیاری از مواقع مورد تمجید نیز قرار می گیرد، اما با وجود سرعت پایین و گران بودن هزینه تهیه بسته های اینترنت در ایران، معضلی جدی برای کاربران کشور ما به شمار می رود.
پس قابلیت پخش خودکار ویدیو در شبکه های اجتماعی که در آن ها فعالیت می کنید را غیرفعال کنید، هرچند در بیشتر آن ها این امکان تعبیه نشده است و شما محکوم به اتلاف حجم اینترنت خود بدون حق انتخاب خواهید بود.

ویدیو های شبکه های اجتماعی

5-تماس صوتی و تصویری آنلاین

برخی از اپلیکیشن های چت و گفتگو که در بالا به آن ها اشاره کردیم، امکان برقراری تماس صوتی و حتی تصویری را نیز برای کاربران به ارمغان می آورند.اگر که برای صرفه جویی در هزینه ها در برقراری تماس سعی می کنید که مکالمات خود را بدین سمت سوق دهید در نظر داشته باشید که مصرف دیتای و حجم اینترنت این نرم افزارها بسیار بالاست و مخصوصا در صورتی که از مکالمات تصویری از طریق نرم افزارهای نظیر اسکایپ ، ایمو و… استفاده می کنید باید بدانید که حجم اینترنت رد و بدل شده این برنامه ها بسیار زیاد است.

تماس صوتی و تصویری

6-بارگذاری یا آپلود اطلاعات

تعداد زیادی از از کاربران مصرف حجم اینترنت را تنها با میزان دانلود خود مرتبط می دانند، در حالی که سخت در اشتباهند! آن ها با نصب اپلیکیشن های مدیریت دانلود سعی در مدیریت پهنای باند خود می کنند، غافل از اینکه ارسال فایل در محیط اینترنت نیز پایاپای با دانلود صورت می گیرد.به عنوان نمونه نرم افزار مدیریت دانلود آن ها حجم مصرف شده ۲ گیگ را نشان می دهد، اما کل حجم اینترنت ۳ گیگی آن ها به پایان رسیده است.همچنین اگر از نرم افزارهای درایو های ابری نظیر دراپ باکس (Dropbox) و وان درایو (OneDrive) بر روی سیستم خود استفاده می کنید حتما زمانبندی مناسبی برای آن ها داشته باشید( به عنوان نمونه در نیمه شب ها، چون بیشتر ISP ها حجم اینترنت رایگان در این اوقات ارائه می کنند.

بارگذاری یا آپلود

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.