دانستنیهای جالب در مورد یوتیوب

0

در هر ساعت بیش از صدها ساعت محتوا بر روی یوتیوب آپلود می شود. یوتیوب در سال 2005 توسط سه کارمند PayPal ساخته شد. انگیزه اولیه ساخت یوتیوب برای طراحی یک پلت فرم دوستیابی آنلاین مبتنی بر ویدئو مانند Hot or Not بود. اما در نهایت ایده آن ها به ساخت یک پلت فرم به اشتراک گذاری ویدئو تغییر یافت و در حال حاضر بزرگترین پلت فرم به اشتراک گذاری ویدئو در جهان است.

در این مطلب قصد داریم برخی از دانستنیهای جالب در مورد یوتیوب را بیان کنیم:

یک سوم از اینترنت جهان

یوتیوب دارای پایگاه کاربری بیش از یک میلیارد است که معادل حدود یک سوم از کل جمعیت اینترنت در جهان است. بیش از نیمی از ترافیک آن از  طریق دستگاههای تلفن همراه است و به طور متوسط زمان صرف شده توسط یک کاربر تلفن همراه در حدود 40 دقیقه است.

یک سوم از اینترنت جهان

یوتیوب دارای پایگاه کاربری بیش از یک میلیارد است که معادل حدود یک سوم از کل جمعیت اینترنت در جهان است. بیش از نیمی از ترافیک آن از  طریق دستگاههای تلفن همراه است و به طور متوسط زمان صرف شده توسط یک کاربر تلفن همراه در حدود 40 دقیقه است.

پشتیبانی از چندین زبان

یوتیوب برای بیشتر کردن کاربران خود در نقاط مختلف جهان از زبان های بسیاری پشتیبانی می کند. یوتیوب تقریبا دارای 76 زبان که در 88 کشور مختلف جهان صحبت می شود، است. علاوه بر این برای تنوع بخشیدن به آن از زبان های محلی برخی کشورها هم حمایت می کند.

اولین ویدئو در یوتیوب

یک کلیپ 19 ثانیه ای با نام Me at the Zoo اولین ویدئو آپلود شده در یوتیوب است. آپلودکننده این کلیپ Jawed Karim از بنیانگذاران این سرویس بود.

اولین کامنت یک اسپم بود

اولین کامنت یوتیوب بر روی Me at the Zoo گذاشته شد که یک کاربر واژه interesting را نوشت. جالب است که این کامنت به صورت اسپم نشان داده شد.

ویدئو دارای بیشترین آمار بازدید

کلیپ Gangnam style آمار بیشترین بازدید را در یوتیوب داراست بیش از 2,147,483,647 بار این کلیپ در یوتیوب مشاهده شده است. البته شمارنده یوتیوب نتوانسته بیشتر از این عدد را محاسبه کند، زیرا در واقع برای شمارش اعداد صحیح 32 بیتی طراحی شده بود و هرگز فکر نمی شد که آمار بازدید یک ویدئو به این حد برسد. با این حال یوتیوب با سرعت شروع به ایجاد تغییرات در برنامه شمارش کرد و آن را به عدد صحیح 64 بیتی تغییر داد.

بیشترین لایک ویدئو

باز هم Gangnam style دارای بیشترین لایک در یوتیوب است و توانسته در طول سه سال عمر خود 10,931,532 لایک بدست بیاورد.

ویدئوی دارای بیشترین dislike

آمار این بخش تعلق به Baby feat جاستین بیبر دارد که در طول شش سال توانسته رکورد 6,311,228 را به خود اختصاص دهد.

کانال دارای بیشترین مشترک

برخی از کانال های یوتیوب محبوبیت بسیار زیادی دارند. این اعتبار بخاطر محتوای عالی منتشر شده سازندگان کانال است. PewDiePie یکی از کانال هایی است که با 45میلیون دارای بیشترین مشترک در یوتیوب است. این کانال در مجموع تاکنون بیش از 12 میلیارد آمار مشاهده داشته و توسط یک فرد ترک تحصیل کرده سوئدی به نام فلیکس کجیلبرگ در سال 2010 ساخته شد.

قدیمیترین ویدئو

ویدئو دو گربه در حلقه بوکس که در سال 1984 ساخته شده قدیمی ترین ویدئو منتشر شده در یوتیوب است. این ویدئو در 26مارچ سال 2009 توسط Library of Congress منتشر شد.

رقص هارلم

اگر در نوار جستجو یوتیوب Do the Harlem Shake را تایپ و اینتر کنید آرم آن شروع به انجام رقص هارلم برای شما خواهد کرد.

 

 

منبع : بروزرسانی

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.