چطور آیفون را Factory Reset کنیم؟

0

در نظر اول Factory Reset (فکتوری ریست) برای سر و سامان دادن به گوشی‌‌های هوشمند گزینه‌ی ایده‌آلی به نظر نمی‌رسد؛ این کار باعث می‌شود همه‌ی اطلاعات گوشی شما کاملا پاک شوند و درصورت نداشتن نسخه‌ی پشتیبان (بک‌آپ)، امکان بازیابی آن‌ها هم وجود ندارد.

با این وجود این راهکار خیلی‌وقت‌ها هم جوابگوست؛ مثلا وقتی که می‌خواهید گوشی‌تان را بفروشید یا در مواقعی که گوشی‌تان حسابی شما را توی دردسر انداخته و علی‌رغم تلاش‌های شما واکنشی به تعمیر و ویروس‌کشی نمی‌دهد!

عملیات Factory Reset همان‌طور که از اسمش (به معنای بازگشت به تنظیمات کارخانه) پیداست، گوشی شما را از لحاظ نرم‌افزاری و محتوایی به همان روزی برمی‌گرداند که آن را برای اولین‌بار از جعبه‌‌ بیرون آوردید.

اگر گوشی شما یکی از مدل‌های آیفون است، پیاده‌سازی این عملیات روی آن کار آسانی است و بیش‌تر از چند دقیقه هم وقت‌تان را نمی‌گیرد. بعد از انجام این کار اولین اتفاقی که می‌افتد این است که تمامی محتواهای داخل گوشی‌ (شامل عکس‌ها، ویدیوها، موزیک، کانتکت‌‌ها، اطلاعات تقویم و…) به‌صورت خودکار حذف می‌شوند. به همین خاطر اگر به اطلاعات خاصی نیاز دارید، حتما قبل از Factory Reset یک نسخه‌ی کپی از آن را در جایی دیگر ذخیره کنید.

حالا اگر تصمیم قطعی‌تان را برای این کار گرفته‌اید، ابتدا سری به iCloud بزنید و از محتوای داخل گوشی‌تان نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

برای بازگردانی آیفون به تنظیمات اولیه‌ی کارخانه، دو راه وجود دارد. راه‌ ساده‌تر این است که به قسمت تنظیمات گوشی بروید و از آن‌جا دستور Factory Reset را اعمال کنید. راه دیگر این است که گوشی را به کامپیوتر متصل کرده و این فرآیند را از طریق برنامه‌ی آیتونز (iTunes) به انجام برسانید. فراموش نکنید اگر راه دوم را انتخاب کرده باشید، باید قبل از عملیات، آخرین نسخه‌ی آیتونز را روی کامپیوترتان نصب کنید.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.