گوگل جدیدترین گزارش خود در مورد سهم مارشملو از بازار دستگاه های اندرویدی را منتشر کرد

0

قابلیت ها و امکانات سیستم عامل متن باز گوگل آنقدر زیاد است و کار با آن ساده، که خیلی ها عطای iOS را به لقایش بخشیده اند و تجربه کار با اندروید را به پلتفرم بسته اپل ترجیح می دهند. اما این سیستم عامل موبایلی علیرغم امکانات فراوانش یک مشکل عمده دارد و آن نسخه های متعددش است که به نوعی باعث از هم گسیختگی دستگاه های پشتیبانی کننده از اندروید شده است به نوعی یکپارچگی این اکوسیستم را از میان برده است.

جدیدترین نسخه ارائه شده از این سیستم عامل، مارشملو نام دارد که ظاهرا هم با استقبال خوب کاربران روبرو شده است و آنطور که جدیدترین گزارش گوگل در مورد آمار کاربران نسخه های مختلف اندروید نشان می دهد، روند مهاجرت کاربران به مارشملو مدتی است که سیر صعودی پیدا کرده است.

در ابتدای ماه مارس یعنی در نیمه نخست اسفندماه 94، آمار استفاده کنندگان از این نسخه بسیار پایین بود و تنها 2.3 درصد از جمعیت بالای اندرویدی ها، دستگاه های بهره مند از نسخه 6.0 اندروید را به کار می برند. اما ابتدای اسفند ماه مصادف شد با آغاز یک عصر جدید؛ همزمان با عرضه پرچمدارانی نظیر گلکسی اس 7 که در MWC 2016 معرفی شده بودند و از همان ابتدا همراه با اندروید مارشملو در اختیار کاربران قرار می گرفتند، آپدیت های مربوط به این نسخه نیز در اختیار مدل های قدیمی تر دستگاه های اندرویدی قرار گرفت.

در ابتدای ماه آوریل (یعنی نیمه نخست فروردین ماه) شمار کاربران مارشملو به دو برابر رسید و 4.6 درصد از کل جمعیت استفاده کنندگان از سیستم عامل متن باز گوگل را این گروه تشکیل می دادند.

حالا غول جستجو جدیدترین آمار و ارقام خود در این رابطه را منتشر کرده است و آنطور که گزارش این شرکت نشان می دهد، مارشملو 2.6 درصد دیگر از کاربران دستگاه های اندرویدی را به خود جلب کرده و سهمش را به 7.5 درصد رسانده است.

البته این رقم شاید در مقایسه با سهم آبنبات چوبی با رقم 35.6 درصد بیش از اندازه ناچیز باشد اما، حاکی از برخی پیشرفت های جدی برای مارشملو است و می توان امیدوار بود که این اختلاف به زودی از میان برداشته شود.

گوگل

گوگل

منبع:digiato

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.