قابلیتهای جدید اندروید N

0

همانطور که میدانید نسخه بعدی سیستم عامل اندروید با حرف اول N تا مدتی دیگر بطور رسمی منتشر خواهد شد. اما در اینجا فقط به چند تا از قابلیتهای جدید و مهم اشاره خواهیم کرد.

➊ Google Assistant :

اکوسیستم جدید Assistant شرکت گوگل امکان تعامل هر چه بهتر و بیشتر با سیستم‌عامل اندروید را برای کاربران فراهم خواهد کرد. تعاملی که بدون شک، مشابه آن در Siri سیستم‌عامل iOS مشاهده نمی‌شود و به عنوان نمونه، امکان جستجو برای یافتن رستوران مناسب و حتی انجام رزرواسیون از طریق OpenTable را خواهد داد.

➋ Multi Windows :

مدت‌ها پیش، امکان تقسیم صفحه‌نمایش گوشی‌های اندرویدی را در نمونه‌های عرضه شده به بازار توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی مشاهده کرده بودیم اما حالا اندروید N به‌طور پیش‌فرض از قابلیت تقسیم صفحه‌نمایش میان برنامه‌های مختلف، هم در گوشی‌ها و هم در تبلت‌های اندرویدی پشتیبانی خواهد کرد.

➌ Instat Apps :

بدون شک این یکی از انقلابی ترین قابلیتهای منحصر به فرد اندروید جدید خواهد بود بطوریکه به شما اجازه خواهد داد از بعضی اپلیکیشنهایی که بطور موقت میخواهید از آنها استفاده کنید، بدون نیاز به دانلود و نصب از آنها استفاده کنید.

همزمان با استفاده از این قابلیت در اندروید N، امکان بهره‌گیری از Instat Apps در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز فراهم خواهد شد. این ویژگی، به‌ویژه در تراکنش‌های مالی دیجیتالی مانند استفاده از سیستم پرداخت Android Pay  کاربردی خواهد بود. در حال حاضر معادلی برای این قابلیت در هیچ سیستم عاملی وجود ندارد.

➍ Doze on the Go :

قابلیت صرفه‌جویی در مصرف باتری اندروید که از آن با عنوان Doze یاد می‌شود برای اولین‌بار در اندروید مارشملو به‌کار بسته شد تا محاسبات پس‌زمینه را در زمانی که استفاده‌ای از گوشی خود نمی‌کنید محدود کند اما در اندروید N، این قابلیت به مرحله جدیدی وارد شده و به Doze on the Go تغییر نام داده تا در زمانی که گوشی شما در حرکت است (به عنوان مثال وقتی در جیب شما قرار گرفته) نیز امکان بهره‌مندی از قابلیت صرفه‌جویی در مصرف باتری فراهم شود.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.