تلاش اپل جهت افزودن جذابیت به iOS برای کاربران سازمانی وارد مرحله جدیدی شده است

0

اپل و شرکت SAP که ملیتی آلمانی دارد و یک غول توسعه نرم افزارهای تجاری، مخصوصا مرتبط با حسابداری است، اخیرا یک توافق همکاری امضا کرده اند؛ توافقی که بر اساس آن، آیفون و آیپد در محیط های کاری و سازمانی عملکردی پویاتر از خود بر جای خواهند گذاشت.

اپل در سال های اخیر توجه ویژه ای به این موضوع داشته تا ابزارهای خود، مخصوصا آیپد و آیفون را برای کاربران سازمانی جذاب تر نماید. به همین دلیل بود که شرکت مورد بحث در سال گذشته قراردادهای همکاری با IBM و سیسکو به امضا رساند. در قرارداد اخیر با شرکت SAP، همکاری پیرامون پلتفرم «HANA» از شرکت آلمانی خواهد بود که در اصل یکی از قدرتمندترین ابزارهای مدیریتی پایگاه های داده و حسابداری به شمار می رود.

این پایگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان اطلاعات بسیار گسترده ای از مشتریان سازمانی را در آنها نگه داری کرد؛ اطلاعاتی که مشمول سطح موجودی، تراکنش ها و فعالیت های مختلف هر یک از آنهاست. به این سیستم «مدیریت منابع تجاری» نیز گفته می شود.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در رابطه با همکاری کمپانی اش با شرکت آلمانی گفت: «SAP یک پیشتاز در زمینه فناوری ها و سرویس های سازمانی است که ۷۶ درصد از کسب و کارها از آن بهره می گیرند. SAP یک همکار ایده آل برای اپل به شمار می رود تا به ما کمک کند آیفون و آیپد را برای مقاصد تجاری بهینه تر کنیم.»

اپل در نهایت تصمیم دارد با کمک توسعه دهندگان، ابزارهای مناسبی با استفاده از پلتفرم «HANA» از SAP را به iOS بیاورد. اپل همچنین در بیانیه خبری خود اشاره دارد که اپلیکیشن ها توسط زبان برنامه نویسی بومی این شرکت موسوم به «Swift» توسعه خواهند یافت.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.