چطور میتوانید اپلیکیشنهای پیشفرض برای باز کردن فایلهای مختلف در اندروید را تغییر دهید.

0

همانند ویندوز اندروید نیز برای باز کردن فایلهای مختلف یا یک لینک، اپلیکیشنهای پیش فرض دارد. بعنوان مثال وقتی یک عکس را باز میکنید یه احتمال زیاد گالری شما آن را باز خواهد کرد حتی اگر اپلیکیشن دیگری هم در گوشی خود داشته باشید که این کار را انجام دهد.

برای تغییر این اپلیکیشنهای پیشفرض برای شما اپلیکیشن

Default App Manager Lite

را معرفی میکنیم که استفاده از آن نیز بسیار آسان است. بعد از نصب این برنامه شما براحتی میتوانید انتخاب کنید که فایلهای مختلف دستگاهتان با چه اپلیکیشنی باز شود.

اما اگر به هر دلیلی بعضی از اپلیکیشنهای پیشفرض را نتوانستید تغییر دهید، براحتی میتوانید این کار را از تنظیمات اپلیکیشنها در تنظیمات گوشی خود انجام دهید.

از منوی تنظیمات گوشی وارد برنامه‌ها شوید و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب برنامه مورد نظر به دنبال گزینه Clear Defaults بگردید و آن را فشار دهید تا دیگر این برنامه بطور پیش فرض برای اجرای فایلهای مورد نظر انتخاب نشود.

اگر میخواهید حالت پیش فرض همه برنامه‌ها را بردارید و در هنگام اجرای فایلها خودتان اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید، کافیست دوباره به منوی تنظیمات گوشی رفته و گزینه برنامه‌ها را انتخاب کنید. اینبار روی سه نقطه عمودی بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Reat app preferences را انتخاب کنید.

فقط توجه کنید که با انجام اینکار تمامی تنظیماتی که از قبل برای اپلیکیشنهای مختلف مثل محدودیت در دسترسی به اینترنت یا… انجام داده‌اید از بین خواهد رفت و دوباره باید آنها را انجام دهید.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.