گوگل آنالیتیک باز یا بسته است؟

0

گوگل آنالیتیک ابزاری مهم از گوگل است که تمام وبمسترهای حرفه ای در دنیا حد اقل یک بار با آن کار کرده اند اما متاسفانه این سرویس تحت تحریم هایی که توسط گوگل همشه برای ایران داشته است همچنان از دسترس طبیعی خارج بوده است. حدودا سه روز پیش بود که این سرویس به طور آزاد در اختیار ایرانیان قرار گرفت اما بعد از سه روز، تحریم ها همچنان ادامه دارد. هر چند گوگل دسترسی IP های ایران را از این سرویس خارج کرده است اما ایرانی ها هم راه دور زدن این تکنیک ها را خوب می دانند.

وگل آنالیتیکس که برای آنالیز وب سایت و میزان بازدید ها و ترافیک ها و سورس های ترافیکی و به طور کلی ویژگی های ترافیک در سایت مورد بررسی قرار می گیرد، ابزاری مهم است که نمونه های مشابه زیادی دارد اما هیچ کدام به قدرتمندی این سرویس از گوگل نیست. بازاریابان از طریق بخش های این سرویس به بررسی کمپین های تبلیغاتی خود می پردازند.

البته مدت تحریم ایرانی ها درست از ۴ سال پیش شروع شد و این موجب شد کاربران ایرانی از روش های غیر طبیعی نسبت به استفاده از این سرویس اقدام کنند. حالا اگر وارد این سرویس بشوید مطمئنا با خطای ۴۰۳ روبرو خواهید شد.

پیش از این کاربران ایرانی می توانستند به راحتی از سرویس هایی نظیر developer.android.com و developer.google.com هم استفاده کنند اما امروز شاهد بسته شدن آن ها نیز هستیم. با توجه به اینگه گوگل سرویس های زیادی دارد و در عین حال تنها بستن این سه سرویس به معنی تحریم ایرانی هاست جای شک و شبهه وجود دارد که اگر واقعا ایرانی ها لایق تحریم اند چرا باید فقط برای سه سرویس تحریم باشند؟

امیدواریم که گوگل بتواند به طور مستقل در مورد سرویس هایش تصمیم بگیرد و کارهای فنی و تکنولوژیکی خود را فدای  دعوای سیاسی نکند چون مطمئنا خیلی بیشتر سود خواهد برد که البته این سود بر هر کس پوشیده باشد بر خود گوگل پوشیده نیست.

منبع : گویا آی تی

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.