تصاویری از دستیار صوتی Siri در سیستم عامل OS X فاش شد

0

دستیار صوتی اپل موسوم به Siri ظاهرا قرار است به سیستم‌عامل دسکتاپ این کمپانی نیز راه پیدا کند. به تازگی تصاویری از این دستیار صوتی در سیستم‌عامل OS X منتشر شده است.

نابر شایعات جدید، اپل قصد دارد Siri را در نسخه بعدی سیستم‌عامل OS X ارائه دهد. درحالیکه انتظار داریم در کنفرانس WWDC امسال شاهد معرفی Siri در OS X باشیم، اما وب‌سایت MacRumors تصاویر اسکرین‌شاتی را منتشر کرده که سیری را در سیستم‌عامل یاد شده نشان می‌دهد. در این تصاویر لوگو سیاه و سفید این دستیار صوتی در نوار منو قرار داده شده و در بخش داک نیز یک آیکون موجی شکل رنگی که مرتبط با سیری است به چشم می‌خورد.

وب‌سایت MacRumors اعلام کرده که با کلیک بر روی این دو آیکون، دستیار شخصی اپل اجرا و منتظر شنیدن فرامین صوتی کاربر خواهد شد. گزینه Hey Siri نیز در بخش تنظیمات این دستیار صوتی در دسترس قرار دارد، اما این قابلیت به صورت پیشفرض غیرفعال است. وب‌سایت مورد اشاره همچنین بیان داشته که در حال حاضر سیری در مرحله توسعه اولیه برای سیستم‌عامل OS X است و امکان تغییر آیکون‌ها در نسخه نهایی آن وجود دارد. انتظار می‌رود اپل تمامی قابلیت‌های Siri که در iOS ارائه می‌شود را در نسخه دسکتاپ آن نیز ارائه دهد.

feda9ed9-f9d8-4e48-a583-68d7aa5ec066

اگر این تصاویر واقعی باشند، به وضوع مشخص می‌شود که اپل نسبت به مایکروسافت، روش متفاوتی را برای ارائه یک دستیار صوتی به کاربران دسکتاپ در نظر گرفته است. مایکروسافت دستیار شخصی خود موسوم به کورتانا را به طور مستقیم در رابط کاربری بخش جستجوی ویندوز ۱۰ جای داده، اما ظاهرا اپل قصد دارد این دو بخش را به صورت مجزا در اختیار کاربران قرار دهد و به همین منظور برای هر کدام یک آیکون را در نوار منو OS X در نظر گرفته است. البته این شرایط ممکن است در نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل دسکتاپ اپل تغییر کند، اما در نهایت انتظار می‌رود تا در کنفرانس WWDC اپل که بزودی برگزار خواهد شد، طرز کار دقیق سیری را در OS X ببینیم.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ روش اپل را برای ارائه دستیار صوتی در سیستم‌عامل دسکتاپ می‌پسندید یا مایکروسافت؟

منبع : زومیت

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.