IDC: سامسونگ همچنان در جایگاه برترین تولید کننده تلفن هوشمند قرار دارد

0

سامسونگ این بار نیز به با تصاحب ۲۱٫۴ درصد از بازار تلفن های هوشمند سه ماهه پایانی ۲۰۱۵ و پیشرفت حدود دو درصدی در مقایسه با سال پیش در جایگاه نخست بزرگ ترین تولید کنندگان تلفن هوشمند ایستاد.

این در حالی است که اپل با تصاحب ۱۸٫۷ درصدی بازار در یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۵ در جایگاه دوم قرار دارد. مهم تر از همه کمپانی هوآوی است که این اواخر آمار فروش بسیار قابل قبولی را برای خود به ثبت می رساند. این شرکت با رشد ۳۷ درصدی در هر سال در جایگاه سوم این جدول قرار دارد و اکنون جزء قدرتمندترین تولید کنندگان تلفن های هوشمند است.

r1

با توجه به آمار می توان دید که تعداد تلفن های هوشمندی که سامسونگ در یک چهارم پایانی ۲۰۱۴ به فروش رساند از ۷۵٫۱ میلیون دستگاه به ۸۵٫۶ میلیون دستگاه در بازه مشابه سال ۲۰۱۵ رشد داشته است. این در حالی است که اپل با فروش ۷۴٫۸ میلیون دستگاه آیفون نیز نتوانست از سامسونگ و گلکسی هایش پیشی بگیرد. در مجموع باید گفت با توجه به آمار و اطلاعاتی که IDC منتشر کرده تغییر خاصی در رتبه بندی شرکت های تولید کننده گوشی نسبت به سال پیش دیده نشد و سامسونگ، اپل و هوآوی با فروش در مجموع ۳۲۵، ۲۳۱٫۵ و ۱۰۶٫۶ میلیون دستگاه جایگاه اول تا سوم را از آن خود کردند.

d1هوآوی در میزان صادرات تلفن هوشمند نیز همچنان با رشد ۴۴ درصدی سالیانه بالاترین رشد را در بین ۵ تولید کننده اول لیست داراست. Melissa Chau، مدیر تحقیقات IDC نیز بر همین اساس می گوید “هرگاه صحبت از بازار تلفن های هوشمند می شود همه به یاد سامسونگ و اپل می افتند اما هوآوی با رشد بسیار زیاد سالیانه خود به عنوان یک برند بین المللی خود نمایی می کند”. این درحالی است که هوآوی جزء معدود شرکت هایی است که علی رغم بحران های اقتصادی چین توانسته نیمی از تولیدات خود را به سرتاسر دنیا صادر کند. پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که اگر این شرکت با این روند به کار خود ادامه دهد ممکن است ظرف ۳ سال آینده از اپل و یا حتی سامسونگ نیز پیشی بگیرد.

منبع: گویا آی تی

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.