درباره ی ایفون Refurbished چه میدانید؟

0

میخواهیم در این مقاله شما را با دستگاه های Refurbished آشنا کنیم.با ما همراه باشید.

ستگاه‌های Refurbished دستگاه‌هایی هستند که بدلیل بروز مشکلات (سخت افزاری و یا نرم افزاری) شرکت اپل اقدام به تعمییر و یا بطور کلی تعویض تعدادی از قطعات آن‌ها می کند و دوباره این محصولات را این بار با عنوان Refurbuished اما با قیمتی کمتر و در پکیج های متفاوت روانه باز می کند.

متاسفانه مشاهده می شود که در بازار ایران نیز این دستگاه‌ها تهیه شده و با تعویض جعبه با قیمت یک محصول آکبند فروخته می شوند. در این پست با روش های تشخیص آی فون های Refurbished آشنا خواهید شد.

s654670378162363616_p61_i3_w1600

۱- جعبه
همانطور که گفته شد٬ دستگاه های تعمیر شده و یا دستگاه‌هایی که قطعات آن‌ها تعویض شده توسط شرکت اپل با نام Refurbished عرضه می شوند. آی فون‌های Refurbished دارای جعبه‌ای کاملا متفاوت نسبت به جعبه دستگاه های اصل هستند که با عنوان Apple Certified Refurbished روی این جعبه‌ها روانه بازار می شوند.
متاسفانه در ایران مشاهده شده که این جعبه ها با جعبه‌های اصلی جابجا می شوند و با عنوان آکبند به مشتریان فروخته می شوند. برای صحت از این موضوع اگر تفاوتی در جعبه اصلی iPhone مشاهده کردید و یا اگر برچسب هایی در پشت جعبه مشاهده کردید که بر روی قسمت Serial چسبانده شده و یا به شکل کاملا خراب برچسب حاوی اطلاعات در پشت جعبه چسبانده شده اند٬ از خرید آن صرفه نظر کنید. همچنین بعد از باز کردن جعبه شماره سریال و IMEI دستگاه را که از قسمت Settings > General > About قابل مشاهده هستند را با شماره سریال و IMEI چاپ شده روی جعبه مقایسه کنید.

در زیر نمونه پشت یک جعبه اصلی آی فون را مشاهده خواهید کرد. قسمت سریال باید کاملا تمیز و بارکد آن از طریق برنامه‌های بارکد خوان قابل شناسایی باشد. همچنین بعد از روشن کردن دستگاه IMEI و Serial NO که از قسمت Settings>Genral>About قابل دسترسی هستند را با این قسمت چک کنید.

۲- شماره سریال
قبل از خرید شماره سریال پشت جعبه را چک کنید اگر رقم اول و دوم با 5K شروع می‌شود از خرید آن صرف نظر کنید. اما همانگونه که گفته شد ممکن است جعبه با شماره سریال تقلبی ساخته و عرضه شود در این صورت بعد از باز کردن جعبه و از داخل دستگاه از قسمت Settings > General > About قسمت Serial Number را چک کنید که حتما با پشت جعبه یکی بوده باشد و رقم اول آن با 5 شروع نشود

 

برای خرید کلیک کنید

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.