آیا ساعت هوشمند ویندوزی ایسوس در راه بارسلون است

0

آیا ساعت هوشمند ویندوزی ایسوس در راه بارسلون است

ایسوس در حال حاضر یکی از زیباترین ساعت های اندرویدی با نام ZenWatch را می سازد که از پلتفرم Android Wear نیز بهره می گیرد. حدودا ۱۰ روز پیش بود که شایعاتی مبنی بر عرضه ی نسل جدید ساعت های ZenWatch منتشر گشت و این چنین خبر رسیده بود که نسل دوم این محصول، عمر باتری بسیار طولانی تری خواهد داشت و تا یک هفته نیز به انجام امور محوله خواهد پرداخت و از سوی دیگر با رابط کاربری بسیار سبکتری به بازار عرضه خواهد شد.

حال اما با شایعه جدیدی رو به رو هستیم، این گونه به نظر می رسد که شرکت یاد شده در نظر دارد تا ساعت هوشمندی را توسعه دهد که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز خواهد بود. آنچنان که شایع گشته، ساعت جدید VivoWatch نام گذاری شده است.

به تاریخچه ی ایسوس، نگاهی می اندازیم و می بینیم محصولاتی که از Vivo در میان نامشان بهره برده اند دستگاه هایی ویندوزی بوده اند که معمولا از لحاظ قیمتی نیز در بین میان رده ها جای گرفته اند. همین نکته باعث شد تا زمانی که نام VivoWatch به گوش اهالی تکنولوژی بخورد، به یاد دستگاهی مشابه با Microsoft Band افتند.

به تازگی این دستگاه در دیتابیس Bluetooth SIG نیز حضور پیدا کرده و اینچنین به نظر می رسد با ساعتی طرف هستیم که به شکل تخصصی به امر سلامتی و تندرسی خواهد پرداخت و همچنین قادر است تا ضربان قلب و اطلاعات مربوط به خواب کاربر را جمع آوری نماید. سایر اطلاعات گویای این هستند که ساعت مورد بحث توسط بلوتوث به تلفن هوشمند کاربر متصل می شود.

یک منبع ایتالیایی دیگر بنام Notebook Italia مدعی شده که محصول مورد نظر دارای GPS نیز خواهد بود. اگر چه با توجه به کاربرد این ساعت که مربوط به حوزه ورزش و تندرستی است، وجود چیپ GPS قابل تصور است. منبع ایتالیا ای مدعی شده VivoWatch اگرچه محصولی برای اندازه گیری فعالیت های ورزشیست،‌ اما تمامی امکانات یک ساعت هوشند را دارا خواهد بود و قابلیت هایی نظیر تماس تلفنی، پیام رسانی، ایمیل، تقویم، هشدار و آلارم ها را به همراه خواهد داشت.

مشخص نیست ایسوس چه زمانی قصد معرفی و سپس عرضه ی ساعت مذکور را دارد اما همانگونه که ذکر کردیم، وبسایت Bluetooth SIG وجود چنین محصولی را تایید می کند. تا اینجای کار اعتقاد بر این است که VivoWatch در کنفرانس جهانی موبایل و در ماه آینده در بارسلون سر از صحنه ها در خواهد آورد.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.