آموزش ایمیج(Image) گرفتن از CD یا DVD با برنامه Nero

0

آموزش ایمیج(Image) گرفتن از CD یا DVD با برنامه Nero

برای شما هم حتما پیش آمده که از روی یک لوح فشرده بخواهید یک پشتیبان تهیه کرده و بعدا از آن رایت کنید . فرض کنید یک DVD ویندوز دارید که بعد از گذشت چند ماه بر روی آن خش افتاده است و دوست ندارید این لوح با ارزش را از دست بدهید .(آموزش ایمیج(Image) گرفتن از CD یا DVD با برنامه Nero)

این موضوع برای خود من هم بارها پیش آمده است . بعضی از آموزشها وجود دارد که اگر سی دی یا دی وی دی آن از بین برود دستیابی به آن برنامه کمی سخت می باشد . نرم افزار نرو این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است که بتوانید قبل از اینکه برای CD یا DVD مشکلی پیش بیاید از روی اطلاعات آن یک Image تهیه کرده و بعدا آن را بر روی دیسک رایت کنید .
روش انجام اینکار بسیار ساده بوده و دارای هیچ تنظیمات خاصی نمی باشد . کافیست گزینه مورد نظر که برای انجام اینکار در برنامه به صورت پیش فرض قرار داده شده را انتخاب و به جای درایو دی وی دی رایتر Image را انتخاب کنید .

1. از قسمت Start ویندوز پوشه Nero را پیدا کرده سپس Nero Express را انتخاب و اجرا کنید .

آموزش ایمیج(Image) گرفتن از CD یا DVD با برنامه Nero

2. از گزینه های سمت چپ بر روی Image .project .copy کلیک کنید .  گزینه اول برای سی دی و گزینه دوم برای دی وی دی مورد استفاده قرار می گیرد .  بسته به لوح فشرده گزینه مورد نظرتان را انتخاب کرده و بر روی کلیک کنید .

آموزش ایمیج(Image) گرفتن از CD یا DVD با برنامه Nero

3. در مرحله بعدی گزینه Source باید دی وی دی رایتر انتخاب شده باشد و گزینه Destination گزینه Image Recorder   ، حالا بر روی کلید Copy کلیک کنید .

hamirayane

4. یک نام برای ایمیج انتخاب کرده و بر روی Save کلیک کنید تا مرحله پشتیبان گرفتن آغاز شود .

hamirayane

و در آخر منتظر بمانید تا فایل ایمیج در ادرس تعیین شده ایجاد شود.

hamirayane

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.