ترفندی جالب برای آزاد کردن حافظه گوشی آیفون

0

مطمئنا تاکنون برای بسیاری از شما پیش آمده است که با کمبود حافظه آزاد مواجه شوید. در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور می توانید با ترفندی ساده و جالب حافظه آیفون خود را تا حد ممکن خالی کنید.

خیلی عجیب به نظر می رسد زمانی که گوشی شما با مقدار زیادی از فایل های بی مصرف پر شده است و شما می خواهید فضای حافظه آن را خالی کنید و برای این کار اپلیکیشن های غیرکاربردی دیگری را دانلود کرده و نصب می کنید! بله شیوه بسیار عجیبی است. اما باید گفت که این روش در عین ناباوری جواب می دهد.

در واقع حقه جدیدی وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد تا با دانلود کردن برخی اپلیکیشن های جدید فضای خالی بیشتری در حافظه آیفون خود بدست آورند. در واقع آن ها گوشی را گول می زنند و با این کار به آن القا می کنند که گوشی باید با پاک کردن فایل های بی مصرف فضای بیشتری از حافظه را آزاد کند و در اختیار اپلیکیشن مربوطه قرار دهد.

برای رسیدن به این هدف و در واقع پیاده کردن این حقه تنها کاری که نیاز است انجام دهید آن است که اپلیکیشن بسیار حجیمی را دانلود نمایید. فقط دقت کنید که حجم این اپلیکیشن باید بیشتر از میزان فضای خالی باقیمانده از حافظه آیفون شما باشد. به محض این که شما شروع به دانلود کردن نمایید، آیفون به صورت خودکار شروع به پاک سازی حافظه گوشی خواهد کرد. حتی بیشتر از آن مقداری که نیاز است.

در صورتی که شما به بخش Storage options بروید، می توانید این فرایند را کاملا در لحظه تماشا کنید. شما خواهید دید که میزان فضای خالی باقیمانده از حافظه افزایش خواهد یافت در حالی که اندازه (حجم) اپلیکیشن های نصب شده بر روی آیفون کمتر خواهد شد!

یکی از اپلیکیشن های خوب برای این کار Hearthstone نام دارد که واقعا فضای زیادی را اشغال می کند و در نتیجه باعث خالی شدن حافظه آیفون خواهد شد. البته شما می توانید هر اپلیکیشن دیگری را که تمایل دارید دانلود نمایید و به محض این که گوشی شما شروع به پاک کردن حافظه کرده، آن را حذف کنید.

اطلاعاتی که از گوشی حذف می شوند شامل چیزهایی هستند که در بخش تصاویر انباشته شده اند. هم چنین سیستم عامل iOS با کم کردن فایل های دیتا که مربوط به اپلیکیشن ها می شوند فضای بیشتری ایجاد می کند.برخی از مواقع بعضی از اپلیکیشن ها آن قدر بزرگ می شوند که می توانند به اندازه ۱ گیگابایت از فضای حافظه گوشی را اشغال نمایند. بنابراین این مسئله می تواند برای گوشی که تنها ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد، دردسر ساز شود.

تکنیکی که به شما آموزش داده شد در حقیقت نسخه جدیدی از یک تکنیک قدیمی است که در آن شما گوشی خود را فریب می دادید، به طوری که آیفون شما تصور می کرد که شما قصد دانلود یک فیلم پرحجم را دارید. پس از آن گوشی شروع به پاک سازی فضای حافظه از فایل های بلا استفاده می کرد و پس از آن شما می توانستید از آن فضای خالی برای هر منظوری استفاده کنید.

اما این شیوه در سیستم عامل iOS 10 که در ماه سپتامبر منتشر شد دیگر جواب نمی دهد.

ترفند جدید نیز همان نتیجه ترفند قدیمی را به همراه دارد. حتی می توان گفت اجرای روش جدید نسبت به روش قدیمی بهتر نیز است. زیرا در روش قدیمی شما مجبور بودید برای دانلود یک فیلم هزینه ای بپردازید و آن را از iTunes دانلود کنید.

البته باید گفت که شیوه های آسان دیگری نیز برای آزاد کردن فضای حافظه وجود دارد. چنانچه وارد بخش Settings شده و قسمت Storage را انتخاب کنید، با انتخاب گزینه Optimize Storage  می توانید حافظه آیفون خود را تا حد امکان خالی کنید. هم چنین اگر احساس می کنید که سرعت گوشی شما کاهش یافته است پیشنهاد می کنیم تا عکس های خود را در فضای ابری (Cloud)  به وسیله Google Photos یا iClould ذخیره نمایید.

 

 

منبع:click

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.