تاکسی هوایی لری پیج در آسمان نیوزیلند

0

تاکسی هوایی لری پیج در آسمان نیوزیلند

شواهد جدید حاکی از آن است که تاکسی هوایی لری پیج (Cora) با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت در ارتفاعی بین 150 تا 900 متر به زودی به پرواز درمی آید.

بر اساس گزارش هایی که در سال 2016 منتشر شد، بنیان گذار گوگل (و حالا مدیر عامل شرکت آلفابت) در حال کار روی دو پروژه ماشین های پرنده بودند. در حالی که خودروی پرنده سال گذشته تولید شد، امروز نوبت به ملاقات با Cora، تاکسی هوایی لری پیج رسیده است. این ماشین که توسط کمپانی Kitty Hawy (متعلق به لری پیج) تولید شده، به عنوان بخشی از خدمات حمل و نقل در نظر گرفته شده و وی تصمیم ندارد تا آن را در اختیار اشخاص دیگر قرار دهد. این تاکسی هوایی از 12 فن برای بلند شدن یا فرود آمدن به صورت عمودی (مانند هلیکوپتر) استفاده می کند.

زمانی که Cora در آسمان است، یکی از پروانه ها این تاکسی هوایی را با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت در ارتفاعی بین 150 تا 900 متر به پرواز در می آورد. بر اساس سوال و جواب هایی که در وب سایت شرکت سازنده مطرح شده، این وسیله نقلیه از سه کامپیوتر جداگانه بهره می برد و حتی با وجود از کار افتادن یکی از آنها، همچنان قادر به ادامه مسیر است و در شرایط اضطراری، از چتر نجات برای فرود بهره می برد.

از جمله مشخصات تاکسی هوایی لری پیج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت: کاملا برقی
  • گنجایش: 2 نفر
  • ارتفاع: بین 150 تا 900 متر
  • بالانس: حدود 11 متر
  • بلند شدن یا فرود به صورت عمودی: قدرت گرفته از 12 فن برای بلند شدن یا فرود آمدن به صورت عمودی مانند هلیکوپتر؛ لذا نیازی به فرودگاه ندارد.
  • دامنه کاربرد: تا 100 کیلومتر
  • سرعت: حدودا 180 کیلومتر بر ساعت

تاکسی هوایی لری پیج در آسمان نیوزیلند

شرکت Kitty Hawk توسط آقای Sebastian Thrun اداره می شود. تاکسی هوایی لری پیج (Cora) برای اولین بار در نیوزیلند (North Carolina) به پرواز درمی آید؛ جایی که برادران رایت اولین پرواز را تجربه کردند.

آنطور که نیویورک تایمز شرح داده، مسئولان شرکت یاد شده امروز با نخست وزیر کشور نیوزیلند نشستی را برگزار کرده و توافق نامه اجرای این پروژه را امضا خواهند کرد.

کمپانی Kitty Hawk در حال حاضر تاریخی برای در دسترس قرار گرفتن نسخه عمومی این وسیله نقلیه عنوان نکرده است. برنامه زمانی که در وب سایت این شرکت قرار گرفته، همه چیز را از آغاز تا به امروز توضیح می دهد.

 

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.