آموزش تغییر DNS Server در آیفون و آی پد

0

آموزش تغییر DNS Server در آیفون و آی پد

آیفون یا آیپد شما معمولا از سرورهای DNS ارائه شده توسط هر شبکه Wi-Fi ای که از آن استفاده می کنید استفاده می کند. اما شما می توانید سرور DNS سفارشی را تنظیم کنید و از Google Public DNS، OpenDNS یا هر سرویس دهنده دی ان اس دیگری که ترجیح می دهید استفاده کنید.

هر شبکه Wi-Fi ای که به آن متصل می شوید دارای تنظیم DNS جداگانه ای است که مختص آن شبکه است . اگر می خواهید از سرور DNS سفارشی خود در چندین شبکه Wi-Fi مختلف استفاده کنید، باید این تنظیم را یک بار برای هر شبکه Wi-Fi تغییر دهید.

برای شروع انجام این تنظیمات توصیه می کنیم که ابتدا به اپلیکیشن تنظیمات در گوشی یا آی پد خود بروید و از آن جا Wi-Fi را جستجو کرده و کلیک کنید.

 آموزش تغییر DNS Server در آیفون و آی پد

در صفحه ای که باز می شود روی دکمه information که علامت i دارد و در سمت راست و بالا قرار دارد و به صورت عکس زیر است، ضربه بزنید. در حقیقت برای تغییر تنظیمات شبکه Wi-Fi موجود، باید روی این علامت i که نماد اطلاعات است بعد از آیکون وای فای کلیک کنید:

hamirayane

در صفحه ای که برایتان باز می شود، به دنبال عبارت Configure DNS باشید. این بخش در قسمت DNS قرار دارد که لازم است کمی اسکرول کنید تا آن را پیدا کنید.

hamirayane

بعد از انجام این کار صفحه ای باز می شود که ما برای ادامه تنظیمات با دو بخش کار داریم. ابتدا Manual را انتخاب کنید و بعد از آن روی دکمه آیکون مانند قرمز رنگ در زیر صفحه کلیک کنید تا اطلاعات را پاک کنید.

hamirayane

بعد از پاک کردن آیکون های قرمز شما یک گزینه سبز رنگ Add Server دارید. این دکمه را کلیک کنید تا بتوانید آدرس دی ان اس سرور مورد نظرتان را به جای ادرس های قبلی وارد کنید.

برای مثال می توانید دی ان اس اولیه را در لاین ابتدایی و ثانویه را در لاین بعدی بنویسید.

hamirayane

در نهایت دکمه Save را بزنید تا بتوانید تنظیمات را ذخیره کنید. فراموش نکنید که برای هر تعداد شبکه وای فای که به آن وصل می شوید لازم است یک بار این مسیر را بروید و آدرس دی ان اس سرور را به ادرس دلخواه خود تغییر دهید.

آیفون یا آی پد شما این اطلاعات را به خوبی حفظ می کنند و نیازی نیست بعد از وصل شدن و قطع شدن از شبکه وای فای مورد نظر دی ان اس را باز وارد کنید اما اگر به هر دلیلی خود آیفون این اطلاعات را از دست داد لازم است که دوباره از اول ادرس ها را بنویسید.

شاید بعد از مدتی بخواهید ادرس را به حالت اولیه برگردانید. برای این کار لازم است که به اسکرین بالا بروید و عبارت  Automatic را بزنید. بعد Save را بزنید. بدین صورت ادرس دوباره به همان  ادرس دی ان اس سرور شبکه باز می گردد.

اگر دی ان اس سرور کنونی شما درست کار نمی کند می توانید از دی ان اس های رایج زیر استفاده کنید:

( Google Public DNS (IP addresses 8.8.8.8 and 8.8.4.4

( OpenDNS (IP addresses ۲۰۸٫۶۷٫۲۲۲٫۲۲۲

( ۲۰۸٫۶۷٫۲۲۰٫۲۲۰ OpenDNS (IP addresses

البته شما می توانید به راحتی با تغییر دی ان اس سرور رو روتر و مودم، این کار را برای تمام دیوایس ها یک زمان انجام دهید.

 

 

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

 

 

منبع:gooyait

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.