درمان یک روزه آنفولانزا

0

درمان یک روزه آنفولانزا

یک کمپانی داروسازی ژاپنی ادعا می کند که موفق به تولید داروهایی شده است که می تواند بیماری آنفولانزا را در تنها یک روز درمان کند.

شیونوگی ادعا می‌کند فرمول baloxavir marboxil که آن ها در این دارو به کار برده اند هنوز در هیچ کجا استفاده نشده است و این دارو نسبت به داروهای دیگر موجود در بازار واکنش سریع تری به بیماری نشان می دهد و برای از بین رفتن کامل بیماری آنفولانزا تنها یک دوز آن کافی است.

در یک دوره آزمایشی که سال گذشته به انجام رسید، مشخص شد متوسط زمانی که این ترکیب نیاز دارد تا به طور کامل ویروس آنفولانزا را از بین ببرد در افراد بزرگسال ۲۴ساعت به طول خواهد انجامید.

در افراد دیگر، برای درمان این بیماری با داروی بسیار متداول oseltamivir حداقل ۷۲ساعت زمان نیاز دارد تا ترکیب درمانی اثر کند. در این حالت بیماران باید برای درمان این بیماری و از بین رفتن کامل این ویروس در مجموع ۹۶ساعت صبر کنند.

 درمان یک روزه آنفولانزا

در حالی‌که زمان کلی برای کاهش علایم این بیماری برای هر دو داروی ذکر شده تقریبا یکسان بوده اما شیونوگی می‌گوید دارویی که آنان معرفی کرده اند واکنش سریع‌تری نشان می دهد و زودتر از دارو‌های دیگر به درمان بیماران کمک خواهد کرد. این مسئله می‌تواند به جلوگیری از مسری شدن ویروس آنفولانزا در افراد بیمار کمک بزرگی کند. 

این داروی خوراکی با مکانیستم‌های بیولوژیکی متفاوتی نسبت به داروی oseltamivir عمل می‌کند.

داروی baloxavir marboxil تنها به یک دوز، و آن‌هم در یک روز نیاز دارد تا اثر خود را اعمال کند اما دارویی مانند oseltamivir برای اثرگذاری کامل به ۱۰ دوز (۲ دوز برای یک دوره پنج روزه) نیازمند است.

به طور واضح مشخص است که این دارو برتری روشنی نسبت به رقبای خود دارد. 

طبق اطلاعات بدست آمده این داروی جدید که برای هر دو نوع آنفولانزای A و B کاربرد دارد، در روزهای گذشته چراغ سبز وزارت بهداشت دولت ژاپن را دریافت کرده است. این بدان معناست که کمپانی سازنده می‌تواند به سرعت محصول خود را تولید و به بازار عرضه کند. تایید رسمی برای انجام این کار به سرعت گزارش شده و انتظار داریم که در ماه آینده آن را در ژاپن مشاهده کنیم . با این تفاسیر احتمالا داروی جدید بیماری آنفولانزا از اواسط اردیبهشت ماه در ژاپن عرضه خواهد شد. اما هنوز در خصوص توزیع این دارو در دیگر کشورهای جهان اخباری منتشر نشده است.

 

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.