آیا مواد ضد آب تأثیری در بهبود دید راننده دارد

0

آیا مواد ضد آب تأثیری در بهبود دید راننده دارد

اگرچه رانندگی در آب و هوای بارانی لذت زایدالوصوفی در انسان ایجاد می‌کند، اما این موضوع نیز خطرات خاص خود را در پی دارد و می‌تواند سبب ایجاد ترس و دلهره در برخی رانندگان شود. با این وجود، 99 درصد افراد بر این باورند که داشتن شیشه جلو، برف پاک‌کن، و شیشه‌شور سالم می‌تواند کمک شایانی به رانندگی در چنین شرایطی بکند؛ اما از آنجایی‌که 1 درصد باقی‌مانده خرید و تعمیر چنین وسایلی را هدر دادن پول می‌دانند، خودروسازان و قطعه‌سازان سال‌ها به فکر یافتن راه‌حلی برای رفع این مشکل بودند و در نهایت، شیشه‌های ضدآب به عنوان راه‌حل این مشکل معرفی شدند؛ اما هزینه بالای تولید چنین شیشه‌هایی به موضوعی بغرنج تبدیل شده است. به همین دلیل، استفاده از مواد ضدآب که با قیمت بسیار کمتری عرضه می‌شوند، رواج یافت؛ تنها مشکلی که در خصوص این مواد وجود دارد این است که باید به صورت دستی روی شیشه اسپری شوند. اما آیا با ساختار این مواد و طرز کار آنها آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید این مواد چگونه برف و باران را از شیشه خودروی شما دور نگه می‌دارند؟

 آیا مواد ضد آب تأثیری در بهبود دید راننده دارد

 آیا مواد ضد آب تأثیری در بهبود دید راننده دارد

همان‌طور که می‌دانید، مواد ضدآب مختلفی در بازار وجود دارند که همگی آنها از ساختار مشابهی برخوردار هستند. استفاده از این مواد سبب می‌شود که برف و باران به محض برخورد با شیشه پراکنده شوند که همین امر، در بهبود دید راننده و بلااستفاده ماندن برف‌پاک‌کن‌ها تاثیر بسزایی دارد. گفتنی است، برخی از این مواد از ترکیبات زیستی بدون مواد فرار و حلال‌های خطرناک و برخی دیگر از سیلیکون ساخته شده‌اند که همگی تاثیر یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها از نظر مدت زمان ماندگاری است.

hamirayane

با پاشیدن این مواد بر روی شیشه ترکیبی شیمیایی ایجاد می‌شود که در مجموع، آب‌گریزی شیشه را افزایش می‌دهند؛ از دیگر فواید این مواد، می‌توان به کاهش نورهای زننده و شدید و بهبود دید راننده در شب‌ها اشاره کرد. با این وجود، باید توجه داشته باشید که پاشیدن این مواد روی رنگ سبب از بین رفتن سریع رنگ می‌شود؛ برخی افراد نیز بر این باورند که این مواد شیمیایی سبب خورده شدن تیغه‌های برف‌پاک‌کن نیز، می‌شوند! پس بهتر است از اسپری کردن مواد ضدآب روی رنگ و تیغه‌های برف‌پاک‌کن خودداری کنید؛ برخی کمپانی‌های سازنده از ساخت موادی صحبت می‌کنند که نه تنها سمی نیستند، بلکه اثری بر روی تیغه‌ها ندارند.

hamirayane

در خصوص مدت زمان ماندگاری آنها نیز، باید بگوییم که این امر برای محصولات مختلف متفاوت است و این مواد می‌توانند از چند هفته تا بیش از یک ماه، از شیشه خودروی شما در برابر برف و باران محافظت کنند. با نگاهی به ترکیبات مواد ضدآب متوجه می‌شوید که ساخت این مواد در خانه نیز، بسیار آسان است؛ برای این کار به کمی آب مقطر و الکل طبی نیاز داریدف شایان ذکر است، به جای الکل طبی می‌توانید از اتانول، روغن سیلیکون یا روغن کرچک استفاده کنید. با تمام این تفاسیر، ارزان بودن مواد ضدآب زحمت تهیه آنها را در منزل از بین می‌برد.

 

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

 

 

 

منبع:1car

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.