احتمال فروش محصولات دارویی در آمازون

0

احتمال فروش محصولات دارویی در آمازون

به گزارش‌ سی‌ان‌بی‌سی، آمازون درصدد مذاکره با شرکت‌های داروی ژنریک (دارویی که بدون نام تجاری انحصاری، توسط تولید‌کننده‌های مختلف تولید و عرضه شود) برای وارد شدن به بازار محصولات دارویی است. منابع ناشناس خبر می‌دهند که آمازون مذاکراتی با دو شرکت دارویی مایلن و ساندوز (بخشی از شرکت نووارتیس) داشته است که هر دو از تولیدکنندگان عمده‌ی دارو‌های ژنریک هستند . ظاهرا یک یادداشت از بانک سرمایه‌گذاری لرینک نیز جلسه‌ی ساندوز با آمازون را در این زمینه تأیید کرده‌ است. این یادداشت همچنین حاکی از آن است که اگرچه آمازون در مورد خرید این داروها مذاکرات جدی دارد؛ اما طرح‌ قطعی آمازون برای ورود به این بازار خاص در حال حاضر  هنوز مشخص نیست.

احتمال فروش محصولات دارویی در آمازون

گمانه‌زنی‌ درباره‌ی ورود آمازون به بازار مراقبت‌های بهداشتی جدید نیست؛ در یک گزارش سی‌ان‌بی‌سی پیش‌تر اعلام شده بود که شرکت آمازون در حال استخدام نیرو‌های مورد نیاز خود و دریافت مجوز‌های لازم برای فروش تجهیزات پزشکی است؛ اگرچه در این گزارش گفته شده بود که مجوز شامل فروش دارو‌های نیازمند نسخه نخواهد شد. تابستان گذشته نیز در پی اعلام خریداری سوپر‌مارکت زنجیره‌ای «هول فودز» توسط آمازون، عرضه‌ی محصولات دارویی به‌شدت کاهش یافت و شرکت‌های داروسازی اشتیاق خود را برای کار با آمازون اعلام کردند.

بسیاری از مفسران اشاره کرده‌اند که بازار مراقبت‌های بهداشتی یک بازار بسیار منظم و پیچیده است. برای مثال، استفانو پسینا مدیر عامل واگرینز بوتس الاینس به مجله‌ی فوربز گفته است: «آمازون وارد صنایع پیچیده‌ای همانند صنعت ما نخواهد شد؛ آمازون خرده‌فروش نیست و یک کمپانی تکنولوژیک است.» همچنین سی‌ان‌بی‌سی در آخرین گزارش خود مبنی بر تأیید سخنان پسینا، به این موضوع اشاره کرده است که شرکت دارویی ساندوز نیز خیلی از آمازون انتظار ندارد تأثیر مهمی روی تجارت آن‌ها بگذارد.

 

 

 

منبع:zoomit

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.