آموزش رفع خط و خراش بدنه ی خودرو

0

آموزش رفع خط و خراش بدنه ی خودرو

می دانید که یکی از اموری که همواره برای بسیاری از رانندگان ممکن است اتفاق افتد ایجاد خط و یا خراش بر روی بدنه ی خودرویشان است. در واقع هر اندازه هم که انسان احتیاط ورزد و از ایجاد خط و خش بر روی خودرویش دوری کند، باز هم امکان این امر وجود دارد. اما برخی خط و خراش ها هستند که آن چنان عمیق نیستند و می توان آن ها را بدون استفاده از روش های تخصصی از میان برد. به عبارت بهتر این خط و خراش ها معمولاً لایه ی اول از سه لایه فلزی که بر روی بدنه ی خودرو وجود دارد را دچار آسیب می سازند. در این نوشته به معرفی چند مرحله برای از بین بردن اینگونه خط و خراش ها می پردازیم.

آموزش رفع خط و خراش بدنه ی خودرو

۱- شستشوی بدنه ی خودرو:

نخستین مرحله ای که برای رفع خط و خراش می بایست انجام داد شستشوی بدنه ی خودرو است. در صورتی که مایل به شستشوی خودرو با کارواش نباشید می توانید خود شما در منزل با استفاده از شوینده های قلیایی، همچون شامپوی سر، بدنه ی خودرو را شستشو دهید. می گوییم «شوینده های قلیایی»، زیرا شوینده های اسیدی می توانند موجب آسیب به رنگ بدنه ی خودرو شوند.

برای شستشوی خودرو، ابتدا برای حذف مواد اضافی بر روی بدنه ی خودرو و رنگ آن، آن را کاملاً آب بکشید. پس از این می بایست آن را خشک کنید. برای این کار می توانید از یک دستمال نرم و لطیف استفاده کنید. همچنین برای این که بهتر بتوانید خط و خراش های روی بدنه ی خودرویتان را ببینید، می توانید آن را در زیر نور خورشید شستشو دهید. البته اگر امکان این کار نبود می توانید از برخی نورهای مصنوعی استفاده نمایید.

 

۲- سمباده کشیدن:

دومین مرحله سمباده کشیدن است. بعد از آن که بدنه را به خوبی شستشو دادید، می توانید با استفاده از یک سمباده ی نرم آن قسمت یا قسمت هایی که خط و خراش دارند را سمباده بکشید. سمباده کشیدن موجب صاف شدن محل شده و نتیجتاً ترمیم بهتر و آسان تر را به همراه دارد.

بعد از سمباده کشیدن می باید از کمی خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان را بر روی قسمتی که خط و خراش دارد بکشید و پس از پخش کردن آن، با استفاده از سمباده دوباره به سمباده کشیدن مشغول شوید.

 

۳- پولیش زدن:

سومین و اصلی ترین مرحله، پولیش زدن است. پس از سمباده کشیدن، قسمت یا قسمت های خراش خورده را باری دیگر شستشو دهید و با دستمالی نرم خشک کنید. پس از این، اندکی پولیش را با استفاده از یک دستمال نرم به قسمت مورد نظر بمالید. بهتر است این کار را به شکل دورانی انجام دهید.

فرآیند پولیش زدن را تا جایی ادامه دهید که خط و خراش مورد نظر باقی نماند و کاملاً از بین برود. پس از این مرحله از واکس مخصوص بدنه خودرو استفاده کنید. این واکس را به همان قسمت یا قسمت ها بزنید و سپس حدود دو ساعت صبر کنید تا پولیش بتواند کاملاً جذب شود. بعد از این می توانید با شسشوی بدنه از نبود هرگونه خط و خش اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

منبع:gooyait

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.