ایمیل سرد و کاربردهای آن

0

ایمیل سرد و کاربردهای آن

ایمیل سرد چیست؟

ایمیل سرد یک ایمیل است که به شخصی ارسال می شود که نه انتظار آن ایمیل را دارد و نه با فرستنده از قبل رابطه ای داشته است. ایمیل سرد ایمیلی است که فرستنده و گیرنده آن یکدیگر را دقیقاً نمی شناسند و قبلاً با هم گفتگویی نداشته اند. از ایمیل سرد با هدف تلاش برای ایجاد رابطه کاری با طرف مقابل استفاده می شود. به عبارت دیگر، ایمیل سرد ایمیلی است که آن را به مشتری بالقوه ای ارسال می کنید که از قبل هیچ رابطه ای با شما نداشته است.

ایمیل سرد را می توانید چیزی شبیه به تماس سرد در نظر بگیرید، با این تفاوت که میزان ایجاد مزاحمت و تحمیل گری آن بسیار کمتر است.

یک برنامه موثر برای دسترسی به مشتریان از طریق ایمیل های سرد از ایمیل های سرد شخصی سازی شده استفاده می کند تا بین شما و مشتریان بالقوه ای که قبلاً با آنها رابطه یا ارتباطی نداشته اید پیوند برقرار کند.

 

کاربردهای ایمیل سرد

واضح است که استفاده از ایمیل سرد روشی است که با هدف خلق مشتریان راغب و یافتن علاقه نسبت به محصولات یا خدمات شما به کار می رود. کاربرد ایمیل سرد می تواند به دلایل مختلف دیگری نیز انجام شود. در ادامه به سه مورد از کاربردهای رایج ایمیل های سرد اشاره می کنیم:

تعیین امکان موفقیت استارتاپ ها

در روزگاری که از هر گوشه و کناری استارتاپ است که سبز می شود، پیش از آنکه با حرارت هر چه تمام تر به تدوین برنامه های توسعه و کسب و کار مشغول شوید، لازم است که با مشتریان بالقوه خود صحبت کنید. از طریق ایجاد رابطه و این دست از گفتگوها می توانید برآوردی از امکان موفقیت، به ثمر نشستن و سودآوری کسب و کار نوپای خود به دست بیاورید.

به عنوان مثال، می توانید یک فهرست از مشتریان بالقوه بازار هدف خود تهیه کنید و به منظور تشخیص مشکلاتی که باید در صدد ارائه راهکار برای آنها برآیید برای آن افراد ایمیل ارسال کنید. پس از آن پاسخ های مشابه را بررسی کنید و بر اساس بازخوردی که دریافت کرده اید به تحقیق بپردازید. یا اینکه چنانچه از قبل برای کسب و کار آینده خود ایده ای دارید، تلاش کنید تا مثلاً به کمک یک صفحه فرود با علایق و نیازهای خاص مخاطبان خود بیشتر آشنا شوید.

جمع آوری اطلاعات

یک روش دیگر برای بهره برداری از ایمیل های سرد، جمع آوری اطلاعات از طریق نظرسنجی یا پرسیدن سوال است.

اگر به این منظور به مخاطبان خود ایمیل سرد ارسال می کنید به آنها اطلاع بدهید که در حال انجام تحقیق هستید و می خواهید نتایج نظرسنجی، سوالات یا بازخوردها را در قالب یک پست در وبلاگ خود منتشر کنید.

این یک روش ظریف برای هدایت مخاطبان به وبسایت شما است بدون اینکه مستقیماً از آنها بخواهید تا محصول شما را خریداری کنند.

دعوت

با ارسال ایمیل های سرد می توانید مشتریان آتی خود را مثلاً به یک وبینار یا رویداد خاص دعوت کنید (چنانچه محلی باشند).

استفاده از ایمیل سرد یک روش مناسب برای افزایش شرکت کنندگان رویدادهای مختلف به کمک مشتریان بالقوه است.

فروش

از طریق ارسال ایمیل های سرد می توانید مشتریان راغب را پیدا کرده و آنها را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

به خاطر داشته باشید که ایمیل سرد شما باید به مذاق گیرنده خوش بیاید. شما باید به مخاطب خود نشان بدهید که کاری که می خواهید انجام بدهد چه منفعتی برای او دارد. به علاوه، بهتر است که تا جایی که می توانید از سبک و سیاق ایمیل هایی که به صورت انبوه ارسال می شوند فاصله بگیرید و تلاش کنید که ایمیل شما به مانند یک متن تبلیغاتی برای بازاریابی به نظر نرسد.

 

برخی از مواردی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • معرفی: خودتان و شرکت و برندتان را معرفی کنید.
  • اگر نام طرف مقابل را می دانید از آن استفاده کنید.
  • دلیل ارسال ایمیل را بیان کنید.
  • متن خود را پشت سر هم ننویسید و آن را قسمت بندی کنید تا خواندنش آسانتر شود.
  • دقیق، مختصر و مفید بنویسید.
  • یک لینک به وبسایت یا وبلاگ خود در ایمیل قرار بدهید.
  • ایمیل خود را با ذکر تاریخ و زمان مناسب برای تماس و یک شماره تلفن به پایان برسانید.

از پرسیدن ترسی نداشته باشید. شاید در ابتدا طرد شوید، اما این طبیعی است. دلسرد نشوید و به خاطر داشته باشید که با تلاش به کمال خواهید رسید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که چه مواردی موثرتر است و چه مواردی باعث می شود که ایمیل شما نادیده گرفته شود یا اینکه راهی پوشه اسپم یا زباله دان ایمیل خوان مخاطب شود. بدون شک با اجتناب از عواملی که تاثیرات منفی از خود بر جای می گذارند و همچنین با تمرین و تکرار بیشتر می توانید از پتانسیل بالای ایمیل های سرد حداکثر بهره برداری را انجام بدهید.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.