آموزش انتقال مخاطبین از اندروید به iOS

0

ممکن است شما هم به تازگی قصد مهاجرت از سیستم عامل اندروید به iOS رو داشته باشید و قصد داشته باشید که اطلاعات گوشی قبل خودتون رو به گوشی جدید منتقل کنید ،‌ در پست ، سه روش برای انجام این کار آموزش داده شده.

 

روش اول : استفاده از اپلیکیشن Move to iOS در اندروید

این اپ اندرویدی به صورت رسمی توسط شرکت اپل برای دستگاه های اندروید ارائه شده تا مهاجرت از اندروید به iOS را آسانتر کند.

چون این اپلیکیشن به طور رسمی توسط اپل منتشر شده ، عملکرد آن درست و قابل اطمینان هست و توصیه میشه که از همین اپ استفاده کنید.

این اپلیکیشن میتواند علاوه بر مخاطبین ، عکس ها ، ویدیوها ، بوک مارک ها،‌ حساب های ایمیل و تقویم را هم منتقل کند و از این رو بسیار کاربردیست.

نحوه ی کلی کار با این برنامه نیز به این صورته پس از اینکه اطلاعات مورد نظرتون رو انتخاب کردید ، دستگاه iOS شما یک شبکه Wifi میسازه و دستگاه اندرویدی رو پیدا میکنه و با وارد کردن کد امنیتی انتقال اطلاعات شروع میشه.

Move to iOS رو میتونید از اینجا دانلود کنید.

روش دوم:‌ استفاده از Google Sync 

روش اول راه حلی بود که توسط شرکت اپل برای انتقال اطلاعات ارائه شده بود.روش دوم راهیست که رقیب اپل ، یعنی گوگل برای انتقال معرفی کرده.

در نظر داشته باشید که در این روش باید اطلاعات Gmail شما روی دستگاه اندرویدیتون وارد شده باشه  و دفترچه تلفن اندرویدتون با Gmail تون Sync باشه.

اگر مراحل بالا انجام شد ، روی دستگاه iOS به مسیر Settings >>Mail,Contacts,Calendar رفته و Add Account رو لمس کنید ، سپس Gmail رو انتخاب کرده و در صفحه ای که باز میشه اطلاعات Gmail خودتون رو وارد کنید.سپس  در انتهای ثبت ایمیل در نظر داشته باشید که تیک قسمت Contacts فعال باشه.

با این کار مخاطبین از اکانت گوگل شما به دستگاه iOS تون منتقل میشه

 

روش سوم:‌ انتقال دستی با استفاده از فایل vcf 

در این روش شما تمام دفترچه تلفنتون رو به صورت فایل vcf  ذخیره میکنید سپس این فایل رو برای iOS میفرستید و اونجا این فایل رو باز میکنید.

برای اینکار ابتدا در دستگاه اندرویدی ، وارد قسمت Contacts بشید ،‌ دکمه ی Menu رو بزنید و گزینه ی Import/Export رو انتخاب کنید و سپس Export to Storage رو انتخاب کنید.اینکار یک فایل با فرمت vcf روی گوشی شما ایجاد میکنه (در ریشه ی مموری بدون وارد شدن به هیچ فولدری میتونید این فایل رو ببینید.)

این فایل رو باید به دستگاه iOS تون انتقال بدید ، من  ۲ راه رو برای اینکار پیشنهاد میکنم:

۱- فرستادن با استفاده از نرم افزار هایی مثل Shareit یا Zapya .

۲- فرستادن فایل به ایمیلی که با دستگاه iOS تون Sync هست.

پس از اینکه به هر کدوم از دو روش بالا فایل رو انتقال دادید ، فایل رو باز کنید و Add All Contacts رو لمس کنید.

 

در کنار این روش ها ، اپلیکیشن های بسیاری برای iOS  و اندروید وجود دارند که کار انتقال را به خوبی انجام میدهند.از جمله ی این نرم افزارها میتوان به Copy My Data اشاره کرد که نسخه iOS آن از اینجا و نسخه اندروید آن از اینجا قابل دریافت است.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.