چگونه بدون نصب نرم افزار داده های اندروید را مخفی کنیم

0

چگونه بدون نصب نرم افزار داده های اندروید را مخفی کنیم

 اگر تا کنون برای مخفی کردن فایل ها و اطلاعات خود در گوشی و تبلت های اندرویدی تان به دردسر افتاده اید، باید بدانید که روش های مختلفی برای این مورد وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از نرم افزارهای جانبی رمز گذاری و پنهان سازی فولدر ها و فایل ها است اما فرض می کنیم شما در شرایطی واقع شده اید که هیچ  گونه اپلیکیشنی در اختیار ندارید و پنهان کردن فایل ها برایتان ضرورت دارد. گویا آی تی روش پنهان سازی فایل ها در اندروید را به شما آموزش می دهد.

 روش اول:

وارد بخش مدیریت فایل در اندروید بشوید. در آن جا یک پوشه جدید بسازید و نامی برای آن انتخاب کنید. تمام چیزهایی را که قصد دارید مخفی کنید، اعم از فیلم، عکس، اسناد و صوت ها را در داخل این پوشه قرار دهید. وقتی مطمئن شدید همه چیز را در داخل این فولدر قرار داده اید، نام این فایل را ویرایش کرده و یک نقطه، ( . ) در انتهای نام قرار دهید. مثلا اگر نام فایل hami Rayaneاست، آن را به .Hami Rayane تغییر دهید. با این کار فولدر مورد نظر و اطلاعات داخلی آن به راحتی مخفی می شوند.

برای اینکه اطلاعات مخفی شده را بازیابی کنید، به راحتی وارد بخش مدیریت فایل بشوید و از آن جا وارد بخش تنظیمات شوید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید گزینه ای وجود دارد که برای نمایش فایل های مخفی کاربرد دارد.

hamirayane

توجه کنید، که هر چیزی که در این بخش قرار می گیرد، از نظر کاربران اندرویدی پنهان است اما اگر سیستم اندرویدی تان را به لپ تاپ وصل کنید این فایل ها قابل مشاهده خواهند بود.

روش دوم:

شاید تا کنون از کاربرد فایل .nomedia چیزی شنیده باشید. اگر شما اطلاعات خود را در این بخش بریزید، کسی نمی تواند آن ها را پیدا کند و ببیند. برای این کار یک فولدر به نام .nomedia ایجاد کنید و اطلاعات را در داخل آن قرار دهید. حالا تمام داده هایی که در این فایل قرار دارند از دید دیگران پنهان هستند. این اتفاق تا زمانی اعتبار دارد که از اپلیکیشن Google Photos استفاده نکنید چرا که اپلیکیشن Google Photos محدودیت این فایل را نادیده گرفته و تصاویر موجود در آن را نمایش می دهد. برای اینکه از عملکرد این ترفند روی گوشی خود مطمئن شوید، راه های مختلف را تست کنید و آنچه را که در بر دارنده نتیجه دلخواه تان است را برگزینید.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.