نصب پرینتر به وسیله درایور

0

هر چاپگر یا هر قطعه سخت افزاری برای اجرا شدن نیاز به نرم افزار واسط دارد که به این نرم افزار درایور گفته می شود . این نرم افزار معمولا در بسته محصول خریداری شده وجود دارد . به هر دلیل ممکن است الان سی دی یا دی وی دی راه انداز پرینتر را نداشته باشید . جای نگرانی نیست – سایت سازنده برای نسخه های مختلف ویندوز یک درایور جهت دانلود قرار میدهد .
به عنوان مثال برند پرینتر شما اچ پی و مدل آن 1102 می باشد . (برند و مدل بر فرض مثال می باشد و شما باید عنوان محصول خودتان را جایگزین کنید)
وارد وب سایت اچ پی می شوم یا هر برند دیگری کانن ، اپسون ، کداک و … . در کادر جستجوی صفحه اصلی مدل پرینتر را جستجو می کنم . (معمولا صفحه اصلی سری پرینتر را نمایش میدهد . سری پرینتر 1102 مدل 1100 می شود که درایور دانلود شده به تمام این سری میخورد)

hamirayane

در تصویر زیر می توانید موارد جستجو شده را مشاهده کنید . دقت کنید به بخشی که با هایلایت زرد مشخص شده است . هر محصولی بخشی به عنوان نرم افزار و درایور دارد . ممکن است سایتهای دیگر که مربوط به برندهای تولید کننده می شود ، بخش نرم افزار و درایور مستقیم در قسمت توضیحات محصول باشد و بعد از جستجو باید وارد آن شوید .

hamirayaneمن بر روی لینک درایور کلیک می کنم . سمت چپ گزینه های اصلی مربوط به این محصول وجود دارد . از پشتیبانی گرفته تا توضیحات و ویژگیهای چاپکر . درایور در بخش Software and Drivers وجود دارد . روی آن کلیک میکنم .

hamirayane

همانطور که مشاهده می کنید برای تمام نسخه های ویندوز درایور وجود دارد . با توجه به نوع سیستم عامل کافیست یکی را دانلود کنید

hamirayane

من درایور را دانلود کرده ام . کافیست بر روی عنوان نرم افزار دابل کلیک کرده تا اجرا و نصب شود .

hamirayanehamirayane

در سایت های دیگر (کانن / سامسونگ / کداک / اپسون)ممکن است محل نصب درایور کمی متفاوت باشد ولی در کل روش یکسان می باشد .بعد از نصب برنامه پرینتر نصب می شود و می توانید از آن استفاده کنید . در صورتیکه بعد از نصب درایور باز مشکل وجود داشت و سیستم شما پرینتر را نشناخت یکبار سیستم را ریست کرده و کابل چاپگر را بررسی کنید . ممکن است پرینتر از نظر سخت افزاری مشکل داشته باشد که باید یکبار آن را روی یک سیستم دیگر نصب کنید .

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.