جایزه ۱۰ هزار دلاری فیس بوک به هکر خردسال اینستاگرام تعلق گرفت

0

چایزه اینیستاگرام

یک شرکت هر چقدر که بزرگتر باشد و مجموعه ی کاربرانش بیشتر و بیشتر باشند، می بایست بیشتر نگران مساله ی امنینی کاربران باشد. از این رو، شرکت های بزرگی که حیاتشان را بدهکار کاربرانشان هستند در این باره برنامه های جالبی دارند. برای مثال برخی از شرکت ها برای اینکه بتوانند مشکلات امنیتی سیستم هایشان را کشف کنند با قرار دادن جوایزی سعی بر این دارند تا دیگران را در به چالش کشیدن سرویس هایشان، تشویق کنند.

این موضوع و رویکرد به اینستاگرام کمک کرد تا بتواند یکی از باگ های خود را کشف کند که این موضوع را مدیون یک کودک ۱۰ ساله است. جان که به دلایل امنیتی نام خانوادگی اش را فاش نکرده اند با برادر دوقلوی خود، از استعدادی برخوردارند که در این سن کم می توانند مشکلات امنینی وب سایت های مشهور را شناسایی کنند و بدان ها نفوذ کنند. چندی پیش این کودک باهوش اعلام کرده بود که قادر است پیام های کاربران اینستاگرام را به راحتی پاک کند. وی درست وقتی توانست ادعای خود را ثابت کند و پیام های جاستین بیبر را پاک کند، ادعای خود را به مقامات این شبکه ارائه داد و یک جایزه ی ۱۰ هزار دلاری را دریافت کرد.

پدرش می گوید که جانی و برادر دوقلویش توانسته اند باگ های شرکت های زیادی را کشف کنند اما متاسفانه چون سن آن ها کم است کسی ادعاهایشان را قبول نمی کند. این جایزه که از طرف فیس بوک ارائه می شود، به خاطر تشویق کاربران به پیدا کردن باگ ها صورت می گیرد. در سال گذشته حدود ۱۳ هزار گزارش برای یافتن باگ ها ارائه شده از این بین تنها ۵۲۶ مورد تایید شده اند و بقیه جعلی بوده اند.

در سال گذشته نزدیک به ۹۴۰ هزار دلار به ۲۱۰ نفر پرداخت شده که هر کدام حدود ۷۸۰ دلار دریافت کرده اند.

برنامه های مشهور و پر کاربر، مثل گوگل، از این سرویس های تشویقی استفاده می کنند و مطمئن هستند که با هزینه ی جوایز بر ارزش سرویس و خدمات خود خواهند افزود. گوگل نیز یک سرویس تشویقی دارد که آماری از میزان هزینه های تشویقی آن چندان در دست نیست.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.