تراشه ایده آل برای گلکسی اس ۹

0

تراشه ایده آل برای گلکسی اس ۹

سامسونگ از جدیدترین تراشه خود به نام اکسینوس ۹۸۱۰ رونمایی کرد. این تراشه با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده است.

شرکت کره‌ای سامسونگ محصول جدیدش به نام اکسینوس ۹۸۱۰ را معرفی کرد. انتظار می‌رود از این تراشه در گلکسی اس ۹ استفاده شود. این تراشه درواقع نسل دوم چیپست‌های سامسونگ محسوب می‌شود که با تکنولوژی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده‌اند.

تراشه ایده آل برای گلکسی اس ۹

سامسونگ در نسل اول تراشه‌های ۱۰ نانومتری، اکسینوس ۸۸۹۵ را معرفی کرد. از این تراشه در گلکسی نوت ۸، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده شد.

این شرکت کره‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۶ عدد از محصولاتش در نمایشگاه CES 2018 جایزه دریافت می‌کنند. اکسینوس ۹۸۱۰ یکی از این محصولات است. با این حساب می‌توانیم منتظر حضور تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ در نمایشگاه CES امسال باشیم.

هنوز مشخصات اکسینوس ۹۸۱۰ اعلام نشده است، اما سامسونگ گفته که این تراشه از نسل سوم هسته‌های این شرکت استفاده می‌کند. همچنین برای پردازنده گرافیکی نیز از Mali-G71 استفاده شده است.

مودم این تراشه که Cat. 18 gigabit 6CA LTE نام دارد توانایی دانلود ۱.۲ گیگابیت در ثانیه را خواهد داشت. انتظار می‌رود که سامسونگ در‌آینده مشخصات ذکر شده را برای اکسینوس ۹۸۱۰ تایید کند.

در شایعات اخیر به این نکته اشاره شد که از اکسینوس ۹۸۱۰ در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس استفاده می‌شود. این دو تلفن هوشمند برای عرضه در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ آماده می‌شوند. البته در گزارش به این نکته نیز اشاره شد که برای مدل‌های مدنظر برای بازار چین و ایالات متحده از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌شود.

اسنپدراگون ۸۴۵ نیز از نسل دوم تراشه‌های کوالکام است که با تکنولوژی ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود. نسل اول تکنولوژی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری در ساخت تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شده بود.

در گزارشی، سامسونگ اعلام کرد که علاقه‌مند به ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی عصبی بود. از این تراشه برای درک بهتر زبان کاربران استفاده می‌شود. احتمال دارد سامسونگ از یک تراشه هوش مصنوعی عصبی در کنار اکسینوس ۹۸۱۰ برای گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس استفاده کند.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.