فناوری شارژ بیسیم در آیفون قدیمی

2

اضافه کردن فناوری شارژ بی سیم در آیفون قدیمی

با ظهور تلفن های هوشمند و همه گیر شدن فناوری هایی مثل وای-فای و بلوتوث و همچنین توسعه خدماتی ابری مثل آی کلاود و دراپ باکس شکی نیست که دنیای آینده دنیای فناوری های بی سیم خواهد بود. بسیاری از از کارهایی که هم اکنون با آیفون انجام می دهید از طریق فناوری های بی سیم انجام می شوند از جمله کارهایی که در گذشته نیاز به اتصال کابل داشتند مثل همگام سازی تلفن با کامپیوتر. شارژ باتری آیفون یکی از آخرین اجزا این تلفن است که همچنان به کابل نیاز دارد. هر چند فناوری شارژ بی سیم در مدل های جدید این تلفن همراه یعنی آیفون ۸ و آیفون ۱۰ (iPhone X) به صورت پیش فرض تعبیه شده است.

کسانی که از مدل های قدیمی استفاده می کنند هم امکان استفاده از شارژ بی سیم را دارند. اما چگونه؟ به لطف تکنولوژی شارژ بی سیم می توان از شر کابل های مزاحم خلاص شد و آیفون را بدون اتصال به پریز شارژ کرد.

شارژ بی سیم چیست؟

همان گونه که از نام آن پیداست تکنولوژی شارژ بی سیم شیوه ای برای شارژ باتری ابزارهایی مثل تلفن های هوشمند بدون اتصال به پریز برق یا سایر امکانات مشابه است.
همان گونه که می دانیم در حال حاضر برای شارژ آیفون ابتدا باید کابل شارژ را به آن متصل کرده و سپس آن را کامپیوتر یا منبع برق دیگری متصل نمایید. کار سختی نیست اما اگر آداپتور آیفون را به هر دلیلی از دست دهید یا کابل مشکل پیدا کند احتمالا بارها و بارها مجبور به خرید مجدد آنها خواهید بود.
در فناوری شارژ بی سیم کابل ها به طور کلی کنار گذاشته می شوند هر چند این فناوری هم آن طور که به نظر می رسد جادویی نیست و شما همچنان به یک سری لوازم جانبی احتیاج خواهید داشت.

رقابت دو استاندارد

همواره بین مدل های مختلف فناوری های جدید رقابت جدی وجود دارد و بسیاری علاقه مندند که بدانند بالاخره کدام یک پیروز میدان خواهد شد (رقابت فناوری VHS را با Beta را به خاطر دارید؟). این اتفاق در مورد فناوری شارژ بی سیم هم افتاده است. استانداردهایی که هم اکنون در حال رقابت هستند Qi و PMA نام دارند.
در حال حاضر Qi روی ابزارهای زیادی نصب شده اما PMA به خاطر نصب ایستگاه های شارژ بی سیم در تعداد زیادی از قهوه خانه های زنجیری استارباکس، موفق به جلب توجه عده بسیار بیشتری از کاربران شده است.
این فناوری هنوز راه زیادی در پیش دارد و فعلا نمی توان درباره برنده اصلی بازی قضاوت کرد.

چرا به شارژ بی سیم نیاز داریم؟

کاربرانی که عاشق فناوری های بی سیم هستند بدون شک از این فناوری جدید استقبال خواهند کرد. آن دسته از کسانی هم که نسبت به آن بدبین هستند یا هنوز در شک و تردید به سر می برند بهتر است نگاهی به مزایای آن داشته باشند:
تلفن همراه را در هر جایی که یک ایستگاه مخصوص وجود داشته باشد می توان شارژ کرد
دیگری نیازی به نگهداری یا حمل کابل های شارژ نخواهد بود
در صورت خراب یا گم شدن کابل های قدیمی دیگر نیازی به خرید نمونه های جدید نخواهد بود
آیفون از همگام سازی بی سیم و سایر روش های ارتباطی بی سیم پشتیبانی می کند. پس اضافه کردن قابلیت شارژ بی سیم کاملا منطقی به نظر می رسد.
اگر چه راه زیادی تا شکوفایی کامل این فناوری مانده اما در حال حاضر گزینه های مناسبی برای شارژ بی سیم آیفون وجود دارد.

برای شارژ بی سیم به چه چیزهایی نیاز داریم؟

احتمالا تصویری که از فناوری شارژ بی سیم در ذهن ساخته و پرداخته اید با واقعیت این فناوری اندکی تفاوت داشته باشد. جریان برق به صورت جادویی به آیفون شما منتقل نمی شود (حداقل فعلا که به این شکل است). در عوض نیازمند لوازم جانبی برای انجام این کار هستید. محصولات فعلی شارژ بی سیم دارای دو جز کلیدی هستند: پایه شارژ و جلد شارژ.
پایه شارژ در حقیقت سکوی کوچکی است، کمی کوچک تر از آیفون، که باید آن را به کامپیوتر یا به منبع برق متصل کرد. شما برای شارژ باتری باید انرژی لازم را از یک منبع تامین کنید و این پایه هم برای این منظور تدارک دیده شده است. بنابراین از نظر فنی همچنان شاهد حضور یک کابل هستیم.
جلد شارژ در حقیقت همان کاوری است که آیفون را در آن قرار می دهید؛ این کاورها معمولا فضای خالی برای اتصال پورت Lightning آیفون هم دارند. اگر چه این کاور تا حدی نقش یک محافظ گوشی را هم بازی می کند اما چیزی فراتر از آن است. درون این کاور مدارهایی تعبیه شده که جریان برق پایه شارژ را به باتری منتقل می کند. تمام کاری که باید انجام دهید گذاشتن آیفون در کاور و سپس قرار دادن آن روی پایه شارژ است.
فناوری به کار رفته در کاور به آن اجازه می دهد جریان برق را از پایه شارژ گرفته و به به باتری تلفن منتقل کند. این فناوری فاقد جذابیت و سهولت تبادل بی سیم داده هاست که با استفاده از آن می توانید بدون نیاز به هیچ گونه ابزار اضافی آنلاین شوید؛ اما هر چه باشد شروع خوبی است.

محصولات فعلی برای اضافه کردن ویژگی شارژ بی سیم به آیفون

برخی از محصولات شارژ بی سیم که در حال حاضر می توان تهیه کرد عبارتند از:

Bezel Latitude

این کاور با دو استاندارد رایج فناوری بی سیم یعنی Qi و PMA سازگار است. امکان استفاده از رابط Lightning هم وجود دارد؛ به این ترتیب می توان در زمانی که امکان استفاده از فناوری بی سیم برای همگام سازی یا شارژ میسر نیست، بدون نیاز به جدا کردن کاور این کارها را انجام داد. این کاور با آیفون ۶، ۶ اس و سری ۷ سازگار است. برای تهیه کاور و پایه شارژ این محصول روی هم رفته باید ۱۰۰ دلار هزینه کنید.

iQi Mobile for iPhone

دوست ندارید کاوری که هم اکنون استفاده می کنید را کنار بگذارید؟ پس این محصول را انتخاب کنید. این کاور نقره ای بسیار باریک در پشت آیفون قرار گرفته و به پورت Lightning متصل می شود. این قطعه به خاطر باریکی بسیار زیاد به راحتی در اکثر کاورها جا می گیرند؛ هر چند کاورهای محکم تر، کاورهای بسیار زمخت و نمونه هایی که کارت های اعتباری را بین آیفون و iQi قرار می دهند شاید پروسه شارژ را مختل کنند. حدود ۳۵ دلار برای تهیه iQi Mobile و ۵۰ دلار هم برای پایه شارژ آن باید خرج کنید.

mophie juice pack wireless

mophie معروف ترین نام این لیست است. این شرکت سال های سال است که در زمینه عرضه کاورهای افزایش ماندگاری باتری و سایر لوازم جانبی آیفون فعالیت می کند. باتری موجود در Juice Pack Wireless قادر به ذخیره ۵۰ درصد انرژی بیشتر از باتری آیفون است، از این رو حتی بعد از شارژ مجدد آیفون شما انرژی بسیار زیادی در کاور دارید که قبل از شارژ مجدد تلفن می توان از آن استفاده کرد. برای تهیه این محصول باید ۱۰۰ دلار صرف کنید.

Pond Wireless Charging

اگر به دنبال محصولی بسیار زیبا هستید کاور Stream Case شرکت Pond را توصیه می کنیم. این کاور در رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی عرضه شده است. این کاور با استاندارد بی سیم Qi سازگار است. برای تهیه کاور باید ۸۵ و پایه شارژ ۴۰ دلار پرداخت کنید.

آینده شارژ بی سیم در آیفون

شاید گزینه های فعلی برای شارژ بی سیم در آیفون چندان چنگی به دل نزنند اما آینده این فناوری بی نهایت جذاب خواهد بود. خوشبختانه همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم در مدل های جدید آیفون (۸ و ۱۰) این فناوری به صورت پیش فرض تعبیه شده و خوشبختانه برای استفاده از آن نیازی به استفاده از کاور نیست ولی وجود پایه شارژ همچنان ضروری است (گلکسی اس۶ هم از فناوری مشابهی استفاده می کند).
در چشم انداز این فناوری دیگر نیازی به استفاده از پایه شارژ نخواهد بود و از مسافت های بسیار دور امکان شارژ بی سیم ابزارهای الکترونیکی میسر خواهد شد. کافی است تلفن همراه در چند متری (و شاید هم چند صد متری) ایستگاه ارسال بی سیم الکتریسته قرار بگیرد تا شاهد شارژ شدن باتری آن باشید. احتمالا پذیرش گسترده این فناوری چند سال دیگر طول خواهد کشید اما شکی نیست که با مقبول افتادن آن شاهد انقلابی عظیم در نحوه شارژ شدن ابزارهایی باشیم که از باتری استفاده می کنند.

 

 

منبع:gooyait

گفتگو2 دیدگاه

  1. سلام

    ممنون از سایت خوب شما

    خسته نباشید این توضیحات خیلی خوب بود از این کامل
    این خیلی موفیت بود

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.