ساماندهی اصولی کابل های زیر میز کامپیوتر

0

معمولا کاربرانی که دائم از کامپیوتر استفاده می کنند اهمیتی به چیدمان کابل های زیر میزشان نمیدهند  و نزدیکان بیشتر این موضوع را متوجه می شوند تا خود کاربر . چیدمان کابل ها زمانی برای ما می تواند مشکل ایجاد کند که یکی از قطعات خراب شده باشد و بخواهید آن را تعویض کنید . آنجاست که باید کلی زمان گذاشته و متوجه شوید ورودی و خروجی کابل در کدام بخش می باشد و آن را جدا کنید .اگر میز شما به طرف دیوار باشد که کار کمی سخت تر هم می شود  در ادامه یک روش ساده برای ساماندهی کابل ها آموزش داده می شود .

گام اول : از چند راهی برق برای مرتب کردن استفاده کنید

سعی کنید از یک 6 یا 8 راهی برق استفاده کنید تا نیازی نباشد چند محافظ را بهم متصل کنید . ابتدا تمام کابل ها را جدا کنید .

hamirayane

گام دوم : وصل کردن محافظ یا چند راهی به دیوار یا پشت میز

شاید مهمتری گام برای مرتب کردن کابل ها یافتن بهترین مکان برای وصل کردن محافظ برق می باشد ، زیرا باعث می شود کابل ها در یک نقطه همگرا به صورت صحیح متصل شوند .
در صورتیکه پشت میز شما به طرف دیوار می باشد بهترین گزینه برای اتصال زیر میز می باشد . زیر میز به شما کمک می کند کابل ها را تا جائیکه می توانید پنهان و مرتب کنید و هر موقع که نیاز داشتید بدلیل در دسترس بودن کابلی را کم یا زیاد نمایید .

hamirayane

در صورتیکه پشت میز شما آزاد می باشد بهتر است محافظ را به پشت میز وصل کنید . برای انجام اینکار هم می توانید از 2 پیچ کوتاه استفاده کنید که باعث خراب شدن و شکستگی بخش انتهایی میز نشود .

hamirayane

بعضی از محافظ برقها در بخش پشتی دارای سوراخ نگهدارنده هستند که این قابلیت را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید ابتدا 2 پیچ پرچی را به میر متصل و سپس محافظ را به آن وصل کنید .

hamirayane

hamirayane

گام سوم : استفاده از سیم جم یا نوار چسب پارچه ای

در صورتیکه تعداد کابل های شما کمتر از 5 عدد می باشد می توانید از سیم جم استفاده کنید . سیم جم با قطر 1.5 سانت به کاربر کمک می کند حداکثر تا 5 کابل را ساماندهی کند

hamirayane

یکی از مشکلات سیم جم این می باشد که اجازه نمیدهد کابل بلند را کوتاه کنید و تمام کابل هایی که درون آن قرار می گیرند باید در یک راستا و به صورت موازی کنار هم قرار بگیرند .  اما چسب های پارچه ای دو طرفه به شما کمک می کند اول کابل را کوتاه کرده و سپس آن را جم کنید . اینکار نظم بیشتری به چیدمان کابل ها میدهد .  هدف استفاده از تسمه های پارچه ای جلوگیزی از آویزان بودن کابل های بلند و شسته رفته کردن کابل ها می باشد .

hamirayane

گام چهارم :  استفاده از برچسب کابل (اختیاری)

اگر رک شبکه یا سوئیچ هایی که در اداره جات مورد استفاده قرار می گرد را مشاهده کرده باشید ، انتهای کابل ها یک پلاک یا برچسب خورده است که روی آن یک شماره ثبت شده است . این برچسب کمک می کنه اگر فرد دیگری بخواهد در شبکه تغییراتی در چیدمان بدهد راحت تر بتونه تغییرات را اعمال کنه .
خوب اینکار را می تونید به صورت اختیاری برای کامپیوتر خودتون هم استفاده کنید . کافیه چند تا برگه یا برچسب برداریم و نام هر کابل را در انتهای اون بنویسیم . اینطوری موقعی که مشکلی بوجود بیاد و بخواهیم تغییرات بدیم این برچسب های مثل یک تابلوی راهنما خیلی می تونن به ما کمک کنند .امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد .

hamirayane

hamirayane

 

 

 

 

 

منبع:asarayan

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.